بازیگر «روزگار جوانی» مهمان سلام تهران

وقتی یک بازیگر برای ایفای نقشش، نابینا می‌شود

داریوش شهبازی ایفاگر نقش فرد نابینا در سریال روزگار جوانی در برنامه صبحگاهی شبکه پنج سیما درباره بازی خود در این مجموعه تلویزیونی سخن گفت.

تصویر وقتی یک بازیگر برای ایفای نقشش، نابینا می‌شود

به گزارش سایت خبری پرسون، به نقل از روابط عمومی شبکه پنج سیما، داریوش شهبازی ایفاگر نقش فرد نابینا در سریال روزگار جوانی در میز هنر «سلام تهران» با بیان اینکه از کودکی به موسیقی و نقاشی علاقه‌مند بودم و ۱۴ سال است که در حوزه نمایش و فیلم فعال هستم، گفت: به میزان همین سال‌ها در رادیو نمایش هم کار کرده‌ام و در حوزه تولیدات نمایش رادیویی نیز فعال بوده‌ام. در بخش رادیو تئاتر که تلفیقی از رادیو و تئاتر و یک مدیوم نوپاست و چندین سال است که در جشنواره تئاتر راه افتاده است، فعالیت می‌کنم.

وی با اشاره به حضور خود در جشنواره تئاتر فجر و دریافت جایزه در مقام تهیه‌کننده و کارگردان نیز گفت: تهیه کننده خانه احمق‌ها بودم و علاوه بر آن، در مقام کارگردان برای نمایش کسوف جایزه گرفتم‌. یک نمایشی هم که بازیگرش میرطاهر مظلومی بود، کارگردانی کردم که جزو برگزیده‌ها شد.

این هنرمند ۳۶ ساله درباره مدیوم رادیو تئاتر، اظهار داشت: باید بخشی از المان‌های رادیو که صداست و بخشی هم از المان‌های تصویری مدنظر قرار داشته باشد؛ به طوری که اگر تماشاچی چشمانش را بست، یک چیزهایی از دست بدهد.

شهبازی با بیان اینکه بازی او در سریال روزگار جوانی اولین تجربه همکاری‌اش با شبکه پنج سیما بوده است، تصریح کرد: آقای بیوک میرزایی بنده را به این سریال معرفی کرد. من در آزمون این سریال قبول شدم. بار دوم هم از تیم تولید تماس گرفتند و گفتند که برای بازی در نقش یک نابینا باید دوباره آزمونی بدهم. من ۲۰ روز فرصت داشتم؛ در این مدت با انجمن نابینایان و افرادی که نابینا بودند ارتباط برقرار و مطالعه کردم. در نهایت به این نتیجه رسیدم که عینک نزنم تا کمی متفاوت‌تر از دیگر بازیگرانی که این نقش را ایفا کرده‌اند، باشم‌.

بازیگر سریال روزگار جوانی با بیان اینکه پذیرفتم که به طور واقعی باید یک مدت نابینا باشم. ۲، ۳ روز بعد از فیلمبرداری، چشم چپ من به مشکل مگس پرانی دچار شد. این مشکل تا یک ماه ادامه داشت و بعد رفع شد.

گفتنی است برنامه «سلام تهران» برنامه صبحگاهی گروه اجتماعی شبکه پنج سیماست که از شنبه تا پنجشنبه ساعت ۶:۳۰ تا ۹ صبح با بخش‌های مختلفی چون سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و ورزشی با اجرای مصطفی امامی، صدیقه مرادی و فربد شکرایی روی آنتن شبکه پنج می‌رود.

377596