مدیرعامل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک خبر داد؛

نقش‌آفرینی آزمایشگاههای فنی و مکانیک در 23درصد پروژه های عمرانی

مدیرعامل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گفت: در حال حاضر آزمایشگاههای فنی و مکانیک خاک سراسر کشور در ۲۳درصد از پروژه های عمرانی سراسر کشور نقش آفرینی می کنند.
تصویر نقش‌آفرینی آزمایشگاههای فنی و مکانیک در 23درصد پروژه های عمرانی

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد، مجید کیانپور مدیرعامل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک کشور در جلسه شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان یزد که با حضور مدیران راه وشهرسازی استان یزد و مدیران کل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک۱۲استان همجوار استان یزد برگزار شد خاطرنشان کرد: تجربه۶۷ساله آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک کشور باعث شده این آزمایشگاه نقش برجسته ای در توسعه زیرساختهای کشور و بهبود کنترل کیفیت پروژه های عمرانی ایفا کند

وی ادامه داد: در حال حاضر آزمایشگاههای فنی و مکانیک خاک سراسر کشور در ۲۳درصد از پروژه های عمرانی سراسر کشور نقش آفرینی می کنند.

کیانپور با اشاره به اینکه ۱۰۲۰آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در سراسر کشور فعالیت می کنند اظهار داشت:این آزمایشگاهها توانایی انجام۵۷۶نوع آزمایش متنوع مرتبط را دارا می باشند که این تعداد تا پایان سال به۶۰۰نوع آزمایش افزایش خواهد داشت.

وی برنامه ریزی برای افزایش طول عمر پروژه ها و همچنین ساختمانها را از اولویت های آزمایشگاههای فنی و مکانیک خاک ذکر و تصریح کرد: باید مدیران آزمایشگاههای سراسر کشور روی این موضوع با توجه به بالا بودن قیمت های مصالح ساختمانی حساسیت ویژه ای داشته باشند تا در کنار افزایش طول عمر پروژه ها، بهترین عملکرد نیز حاصل شود.

کیانپور با بیان اینکه آزمایشگاههای فنی و مکانیک خاک کشور در زمینه توانمند سازی ، بازآموزی و روز آمد کردن مهندسین ناظر نیز فعالیت دارد اظهار داشت:آزمایشگاههای این مرکز به عنوان بزرگترین شبکه آزمایشگاهی کشور ظرفیت آموزش برای ۱۰۰هزار نفرساعت را در سال دارند.

وی به نقش این آزمایشگاهها در طرح نهضت ملی مسکن اشاره و خاطرنشان کرد: در راستای برنامه ریزی برای اجرای ابر پروژه طرح نهضت ملی مسکن در حال حاضر ۲میلیون و ۳۰۰ هزارنفر در سامانه این طرح ثبت نام کرده اند و در همین راستا اقدامات لازم برای اتخاذ زمین به ۲میلیون و۴۰۰هزارنفر نیز انجام شده است.

مدیرعامل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک کشور در پایان مدیران استان یزد را کارآمد و باسابقه طولانی اجرایی ذکر و ابراز داشت: تجربه این مدیران فرصتی گران بها را برای استان ایجاد کرده است که به طور قطع باعث بهبود و پیشرفت استان یزد خواهد بود.

377439