نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس:

سرپیچی وزارت نفت از قانون جذب بومیان در شرکت‌های نفتی/80 درصد شاغلین غیربومی اند!

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به اینکه در نفت غرب کارون 21 درصد افراد بومی و بقیه نیروها غیربومی هستند ، گفت: این در حالی ایست که طبق قانون باید همه نیروهای موردنیاز در صورت وجود در آن منطقه از محل فعالیت شرکت‌ها به کارگیری شوند.
تصویر سرپیچی وزارت نفت از قانون جذب بومیان در شرکت‌های نفتی/80 درصد شاغلین غیربومی اند!

به گزارش سایت خبری پرسون، قاسم ساعدی نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی درباره اجرای قانون به کارگیری جوانان بومی توسط وزارت نفت و شرکت‌های تابعه آن اظهار داشت: وزارت نفت قانون به کارگیری جوانان بومی را در مناطق نفت خیز به خوبی اجرا نکرده و در حقیقت قانون را رعایت نکرده است.

وی افزود: مناطق محروم و نفت‌خیز درگیر بیکاری جوانان بوده و افراد کم سواد در آنجا شغلی ندارند، این در حالی است که حتی متخصصین و افراد ماهر هم نتوانستند جذب بخش‌های مختلف وزارت نفت شوند.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: وزارت نفت خلاف ماده 47 عمل می‌کند و بارها تذکر دادیم اما آنها به این تذکرات در کمیسیون انرژی و صحن علنی مجلس توجهی نکرده و حتی سؤالات نمایندگان در این باره را پاسخ نداده‌اند.

وی گفت: در نفت غرب کارون حدود 21 درصد افراد بومی بوده و بقیه نیروها غیربومی هستند. در حالی که قانون تعیین کرده همه نیروهای موردنیاز در صورت وجود در آن منطقه باید از محل فعالیت شرکت‌ها به کارگیری شوند و محدودیت و تعداد در این قانون در نظر گرفته نشده است.

ساعدی خاطرنشان کرد: وزارت نفت در اجرای دقیق به کارگیری نیروهای بومی در مناطق نفت خیز ترک فعل داشته است که امیدواریم مراجع نظارتی و قانونی ورود قاطع داشته باشند.

منبع : فارس

376880