انتقاد چمران به بودجه شهرداری

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به رقم بودجه امسال افزود: نهایتا بتوانیم دو واگن به مترو اضافه کنیم و حتی نمی‌توانیم ۵۰ متر مترو بسازیم.
تصویر انتقاد چمران به بودجه شهرداری

به گزارش سایت خبری پرسون، مهدی چمران صبح یکشنبه در حاشیه جلسه امروز شورای شهر در جمع خبرنگاران، درباره آزاد شدن بلندمرتبه‌سازی، اظهار داشت: بلندمرتبه‌سازی سال ۹۶ در کمیسیون ماده ۵ طرحی تهیه و تصویب شد و بلندمرتبه‌سازی سال ۹۵ ملغی شد. سپس این موضوع به شورای عالی معماری و شهرسازی رفت و تابه حال پاسخی از آن نیامده بود در حال حاضر نیز اطلاعی در این زمینه ندارم.

وی در پاسخ به این سوال که شورای عالی معماری خبر از لغو مصوبه بلندمرتبه سازی داده است، اظهار داشت: این شورا مشورتی با ما در این زمینه نکرده است. پیشنهاد ما این بود که در نقاط خاصی بلند مرتبه سازی با شرایط خاص وجود داشته باشد.

چمران درباره جزئیات حذف بودجه سال آینده شهرداری تهران گفت: این بودجه اصلاً خوب نیست و رقم آن حتی از بودجه ۱۴۰۰ نیز پایین‌تر است. ما توقع داشتیم با وجود جلسات خود با سازمان برنامه و بودجه و دولت نیازهای شهرداری رعایت می‌شد.

وی افزود: اما با این ارقام حتی نمی‌توان ۵۰ متر مترو ساخت یا حتی نمی‌توان دو رام مترو خریداری کرد. نهایتاً شاید بتوان دو واگن مترو تهیه کرد.

رئیس شورای شهر تهران تاکید کرد: اعتبارات بسیار کم شده و این یک شوخی است و نیاز به اصلاحات اساسی برای تغییر تهران داریم. در غیر این صورت همین آش و کاسه باقی می‌ماند.

منبع: مهر

376155