رئیس جمهور در جمع اقشار مردم یزد:

برنامه های بلند مدت دولت برای تامین آب پایدار یزد/ فقر مطلق را ریشه کن می کنیم

رئیس جمهور در جمع اقشار مردم یزد گفت: یک برنامه بلند مدت و میان مدت هم برای تامین آب پایدار استان در نظر گرفته شده که نتایج آن اطلاع رسانی خواهد شد.
تصویر برنامه های بلند مدت دولت برای تامین آب پایدار یزد/ فقر مطلق را ریشه کن می کنیم

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد، آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در جمع نخبگان، علما، خانواده شهدا ، ایثارگران و جمعی از افشار مختلف مردم یزد تسبیحات حضرت زهرا را هدیه ملکوتی حضرتش برای بشریت دانست و گفت: تمام عوالم هستی بر همین تسبیحات قرار داده شده و در روایات توصیه شده این تسبیح را به فرزندان خود تعلیم دهید.

رئیس‌جمهور افزود : تمام خبرها در عالم درب خانه زهرای مرضیه (س)است و این کشور هم نشان فاطمی دارد و نشانه های ارادت به این بانو در هر کوی و برزنی از استان یزد نیز دیده می شود.

توسعه استان با حفظ فرهنگ آن دنبال شود

رئیسی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه همه آثار تاریخی و معنوی این استان گواه فرهنگ غنی یزد است ابراز داشت: باید تحولات به نوعی باشد که اصالت و فرهنگ یزد گم نشود، قطعا توسعه همه جانبه نیاز یزد است اما این توسعه نباید فرهنگی را که هویت یزد است را مورد تهدید قرار دهد.

وی اضافه کرد: اگر امروز مردم یزد دارای ایمان قوی بوده و یزدی ها محور تلاش و کارآفرینی نه تنها در کشور بلکه در همه جای دنیا هستند توجه به همین نگاه فرهنگی است بنابراین باید اقدامات در همه حوزه ها در راستای حفظ و اصالت این فرهنگ باشد.

رئیس جمهور با اشاره به شخصیت های بزرگ علمی استان همچون موسس حوزه علمیه قم آیت الله حائری یزدی و شهید صدوقی ابراز داشت: وجود چنین شخصیت هایی در کنار وجود چهار هزار شهید که هزار نفر از آنان دانش آموز هستند گواه همین فرهنگ والاست که این روحیه در دنیا شهره است.


رئیس قوه مجریه در بخش دیگر از سخنانش با اشاره به مسائل استان تصریح کرد: امکان رفع مشکلات وجود دارد و با توجه به اینکه یزدی ها همواره در دوران دفاع مقدس نیز روحیه خلاقیت و ابتکار داشتند در بحث مشکلات فعلی استان هم خلاقانه عمل خواهند کرد.

به استانداران در سال آینده اختیارات واگذار می شود

وی ادامه داد: در بودجه ۱۴۰۱بنا داریم به استانداران اختیار بدهیم و صندوقی. ا در استان ها تشکیل بدهیم که مازاد مالیات یا حق معادن، مازاد فروش املاک دولت و بخشی هم به عنوان تنخواه دولت در اختیار استانداران قرار گیرد تا برای پروژه های اشتغال، تولید و نیمه تمام اقدامات مناسبی را انجام دهند.

رئیسی با اشاره به ضرورت توجه به محرومان گفت: باید برنامه ها، اقدامات و تصمیمات پیوست محرومیت زدایی و عدالت محوری داشته باشد و تصمیمات عادلانه در جهت رفع فقر به ویژه فقر مطلق گرفته و در برنامه های کوتاه مدت فقر مطلق را ریشه کن کنیم که زیبنده نظام اسلامی نیست و این اتفاق خواهد افتاد.


رئیس جمهور تاکید کرد: باید کارگروه بررسی ظرفیت های استان باید فعال‌تر عمل کند و یکی از کارهایی که بانوان می توانند نقش آفرین باشندکارهای دانش بنیان با اولویت زنان سرپرست خانوار است.

یزد می تواند قطب انرژی خورشیدی منطقه باشد

وی با اشاره به بازدید خود از مزارع خورشیدی هم گفت: این ظرفیت در کشور و استان وجود دارد و استاندار هم قول دادند طی دوساله به این مهم دست پیدا کند البته بنده معتقدم یزد می تواند قطب انرژی خورشیدی نه تنها در کشور بلکه در منطقه باشد که دولت هم حمایت می کند و به این سمت خواهد رفت.

رئیس قوه مجریه گردشگری را از مسائل مهم در یزد برشمرد و گفت: در این زمینه یکسری زیرساخت ها وجود دارد که لازم است اما کافی نیست و اقتصاد گردشگری در یزد می تواند در یزد اشتغال کند و ظرفیت های خوبی در زمینه اقتصاد معدن ، دیجیتال و گردشگری در این استان وجود دارد.

وی موفقیت در پروژه نهضت ملی مسکن را منوط به مشارکت بخش خصوصی دانست و ابراز داشت: باید فعالان بخش خصوصی در این زمینه ورود کند و دولت باید به مردم و بخش خصوصی میدان دهد چرا که مشارکت مردم در همه بخش ها می تواند حلال مشکلات باشد.

بانک ها واحد‌های تولیدی تحت تملک خود را راه اندازی یا واگذار کنند

وی با اشاره به سابقه طولانی صنعت نساجی یزد تصریح کرد:یزد را به نساجی آن می شناسند و این صنعت ریشه دیرینه در این استان دارد البته بانک ها هم نباید واحد‌های تولیدی را معطل بگذارند اگر می‌توانند واحدها را فعال کنند و اگر هم نمی توانند سریع واگذار کنند و یک ثروت ملی را معطل نگذارند.

رییس دولت سیزدهم با اشاره به ضرورت تولید کالای با کیفیت ایرانی اذعان داشت: اگر تولید کنندگان ما کالای با کیفیت تولید کنند می‌توانند بازارهای منطقه را در دست بگیرند.

برنامه های بلند مدت دولت برای تامین آب پایدار یزد

رئیس جمهور در بخش پایانی سخنانش مسئله آب در یزد را مسئله چندین ساله عنوان کرد و ابراز داشت: در موضوع آب یک بحث کلان کشوری داریم که کاهش بارش هاست و بحث دیگر مدیریت منابع محدود آبی است که اگر با کمک مردم آب کم نیز درست مدیریت شود هم می توان بخش های مختلف را تامین نمود.

رئیسی خاطر نشان کرد: در ارتباط با اب یزد برنامه ریزی کوتاه مدت انجام شده البته یک برنامه بلند مدت و میان مدت هم برای تامین آب پایدار استان در نظر گرفته شده که نتایج آن اطلاع رسانی خواهد شد.

375942