قالیباف پس از بازگشت از سفر دو روزه به ترکیه؛

به زودی؛ اردوغان به تهران می آید/ سفر به ترکیه در امور اقتصادی مؤثر بود

رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر موثر خواندن سفر دو روزه خود به ترکیه در امور اقتصادی از سفر رئیس جمهور این کشور به ایران خبر داد.
تصویر به زودی؛ اردوغان به تهران می آید/  سفر به ترکیه در امور اقتصادی مؤثر بود

به گزارش سایت خبری پرسون، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در بدو ورود به پاویون فرودگاه مهرآباد تهران در بیان دستاوردهای سفر دو روزه خود به ترکیه و حضور در شانزدهمین اجلاس اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی (PUIC) گفت: این سفر که به دعوت رئیس مجلس کشور ترکیه صورت پذیرفت، ملاقات‌های چند جانبه ای با دیگر اعضای حاضر در این اجلاس و همین طور ملاقات با رئیس مجلس ترکیه انجام شد.

او ادامه داد: دستور جلسات این کنفرانس، متمرکز بود به بحران افغانستان و احوال و سرنوشت مهاجران افغان و رسیدگی به امور و موضوعات مرتبط با فلسطین از دیگر موارد مورد بحث و گفتگو در این اجلاس به حساب می‌آید، در این سفر دو روزه صحبت‌ها و تصمیمات خوبی اتخاذ شد.

قالیباف تصریح کرد: در کنار این جلسات، ملاقاتی هم با رئیس جمهور ترکیه صورت گرفت و در ارتباط با همکاری‌های تجاری، سیاسی و فعالیت‌های متقابل گفتگو شد.

در آینده نزدیک اردوغان به تهران سفر خواهد داشت و در خصوص سند توافقات میان دو کشور اقداماتی صورت خواهد گرفت که امیدواریم این سند، نهایی شود و به امضا برسد تا رونق بیشتری در مسائل اقتصادی به عمل آید.

او گفت: در خلال این نشست، دو ملاقات هم با محوریت موضوع مسائل اقتصادی با بخش خصوصی شکل گرفت. در این دو نشست، ملاقاتی با فعالان اقتصادی ایرانی مقیم ترکیه صورت گرفت که پیرامون مشکلات و فرصت‌های تجاری بحث‌هایی رد و بدل و قرار شد ادامه این بحث‌ها را در کمتر از یک ماه آینده در تهران پیگیری کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: در این سفر دو روزه نشستی هم با فعالان اقتصادی ترکیه‌ای فعال در ایران داشتیم، آنها هم از مشکلات و فرصت‌های اقتصادی و تجاری صحبت کردند، آنها انتظار داشتند تا در بُعد مسائل حقوقی و تجاری، همکاری‌هایی از طرف‌هایی ایرانی ببینند.

قالیباف این سفر دو روزه را سفری مؤثر در خصوص همکاری‌های اقتصادی دو جانبه با ترکیه و دیگر اعضای کشورهای مسلمان حاضر در این جلسات عنوان کرد.

منبع :مهر

374885