سخنگوی هیات رییسه مجلس:

مجلس شفاف ترین نهاد است/ مجلسی‌ها پرچمدار شفافیت اند

سخنگوی هیئت رئیسه در حاشیه نشست علنی مجلس شورای اسلامی درباره جلسه غیرعلنی به خبرنگاران گفت: مجلس پرچمدار شفافیت است و قطعا طرح شفافیت نمایندگان در دستور کار مجلس قرار می گیرد.
تصویر مجلس شفاف ترین نهاد است/ مجلسی‌ها پرچمدار شفافیت اند

به گزارش سایت خبری پرسون، سیدنظام موسوی سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی در حاشیه نشست علنی مجلس شورای اسلامی درباره جلسه غیرعلنی به خبرنگاران گفت: با توجه به اهمیت موضوع شفافیت در مجلس شورای اسلامی و مباحث مختلفی که در این باره در مجلس و افکار عمومی وجود دارد، نمایندگان امروز و پیش از آغاز رسمی نشست مجلس جلسه‌ای در این باره برگزار کرد.

وی بیان کرد: رئیس مجلس شورای اسلامی و تعدادی از نمایندگان مجلس به دنبال آن هستند که به زودی موضوع شفافیت در دستور کار مجلس قرار گیرد و بر این اساس در جلسه غیرعلنی امروز نمایندگان موافق و مخالف با این موضوع نقطه نظرات خود را مطرح کردند.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس تاکید کرد: مجلس در حال حاضر جزو شفاف ترین نهادها و شاید شفاف ترین نهاد باشد چرا که مذاکرات و جلسات مجلس به صورت علنی پخش می شود بنابراین برخی از نمایندگان معتقدند موضوع شفافیت صرفا محدود به مجلس نیست و باید سایر دستگاه های کشور هم شفافیت را در دستور کار خود قرار دهند.

موسوی ادامه داد: حتی مجلس در موضوع حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی کاملا شفاف عمل کرده و جلسات کمیسیون مشترک بررسی این طرح کاملا شفاف و روشن است.

وی اظهار داشت: در جلسه غیرعلنی بحث شد که حتما موضوع شفافیت بعد از تصویب در مجلس باید به دیگر نهادها و دستگاه ها تعمیم پیدا کند و لازم است یک طرح جامع تری وجود داشته باشد تا سایر دستگاه ها و نهادها هم شفاف باشند.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس تاکید کرد: مجلس کاملا موافق و پیگیر موضوع شفافیت است و خود را پرچمدار این موضوع می داند و قطعا مساله شفافیت در دستور کار مجلس قرار می گیرد.

موسوی تصریح کرد: از سوی دیگر معتقدیم شفافیت باید جامع باشد و باید طرح جامعی در این زمین در دستور کار قرار گیرد کمیسیون داخلی مجلس در حال بررسی طرح شفافیت است و حتما این موضوع در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار می‌گیرد.

منبع : ایرنا

374499