میزان انتقاد پذیری متولدین ماه های مختلف

شما از لحاظ فکری و رفتاری دارای خصوصیاتی هستید که می تواند با افراد دیگری که مثل شما در یک ماه متولد شده اند یکی باشد. یکی از این خصوصیات انتقاد پذیری است.
تصویر میزان انتقاد پذیری متولدین ماه های مختلف

به گزارش سایت خبری پرسون، همان طور که می دانید؛ ماهی که در آن متولد شده اید تا حد زیادی روی اخلاق، رفتار و واکنش های شما موثر است.

در این قسمت قصد داریم به شما توضیح دهیم که هر کدام از ماه های مختلف از لحاظ انتقادپذیری چگونه هستند و تا چقدر می توانند ظرفیت یا به قول معروف جنبه ی انتقاد دیگران را تحمل کنند.

فروردین

فروردین ماهی ها خیلی تحمل انتقاد را ندارند. آن ها افراد رقابتی هستند و دوست دارند هر کاری را هر طور که شده انجام دهند تا بهترین باشند؛ بنابراین اگر انتقاد سازنده از آن ها بکنید، گوش می دهند. در غیر این صورت اگر انتقاد شما خیلی محکم و منطقی نباشد، آن را تحمل نمی کنند. آن ها از اشتباه کردن می ترسند و به همین دلیل انتقاد منطقی را هم می پذیرند‌. البته که گاهی اوقات به خود شان هم مغرور هستند و فکر می‌ کنند که بهترین ها را انجام داده اند و در نتیجه هرگز به نظرات دیگران توجه نمی کنند و می توان گفت که از لحاظ انتقاد پذیری متوسط هستند.

اردیبهشت

اردیبهشتی ها زمانی که بازخورد منفی دریافت کنند، کمی تدافعی عمل می کنند و شاید خیلی به حرف طرف مقابل توجه نکنند، زیرا زود عصبانی می شوند اما اگر کمی به خودشان زمان بدهند، و خوب فکر کنند، می توانند درک کنند که انتقاد طرف مقابل می تواند برایشان سازنده باشد. آن ها به شدت لجباز هستند‌ و تغییر کردن برایشان سخت است؛ بنابراین هنگام شنیدن انتقاد خیلی واکنش خوبی ندارند‌.

خرداد

خرداد ماهی ها می توانند انتقاد دیگران را بشنوند و همزمان آرام هم باشند. سعی می‌ کنند تا جایی که برای شان مقدور است، از انتقاد دیگران درس بگیرند و کمی رفتار خود را تغییر دهند. خرداد ماهی ها به دنبال بازخورد اطرافیان هستند و معمولاً از این موضوع استقبال می‌ کنند که کسی بخواهد راهکار سازنده‌ای به آن ها بدهد و از شکست خوردن و انجام کار اشتباه هم ترسی ندارند و سعی می کنند که همیشه در حال ارتقا خودشان باشند.

تیر

تیر ماهی ها زمانی که از دیگران انتقاد می شنوند، اعتماد به نفس شان کاهش پیدا می‌ کند. شنیدن بازخورد منفی از سمت دیگران برای شان کار راحتی نیست و این موضوع عزت نفس آن ها را نشانه می‌ گیرد و می خواهند متقاعدشان کنند که کار اشتباهی انجام نداده اند.

مرداد

مرداد ماهی ها از این که از سمت دیگران بازخورد و پیشنهاد دریافت کنند، ناراحت نمی شوند و از این موضوع استقبال می‌ کنند، زیرا می دانند که خودشان به همه چیز واقف نیستند و دیگران می توانند از دور همه چیز را بهتر ببینند و نظرات سازنده تری داشته باشند. آن ها از صداقت دیگران استقبال می کنند، ترجیح می دهند با افراد رک و کسانی که صریح و واضح صحبت می کنند، دوستی کنند و در نتیجه می‌ توان گفت که انتقاد پذیری خوبی دارند.

شهریور

شهریور ماهی ها شخصیتی دارند که اگر کسی در مورد آن ها انتقاد کند خیلی سخت می پذیرند که اشتباه کرده‌اند و فکر می‌ کنند که همه چیز را به بهترین شکل ممکن انجام داده‌ اند؛ بنابراین انتقاد پذیری، کمی برایشان سخت است اما جالب است بدانید که آن ها با دریافت بازخورد منفی از دیگران عصبانی نمی‌ شوند، بلکه کمی تعجب می‌ کنند.

مهر

مهر ماهی ها از انتقاد سازنده استقبال می‌ کنند، آن را می پذیرند و خودشان را با آن تطابق می‌ دهند و به دنبال تغییر هستند. آن ها سطحی بین نیستند، به عمق ماجرا فکر می‌ کنند و بنابراین می توانید به شیوه صحیح از آن ها انتقاد کنید و نگران واکنش تند نباشید.

آبان

آبان ماهی ها از اشتباه کردن نمی ترسند. اگر کسی از آن ها انتقاد کند، خیلی گوش شنوایی دارند و از آن استقبال می‌ کنند. شاید بعضی از بازخوردهای منفی آن ها را شوکه کند اما در نهایت آن را می‌ پذیرند. آبان ماهی ها خیلی متمرکز هستند و همه چیز خوب در یاد و خاطرشان باقی می ماند و کم تر می ‌توانید از آن ها انتقاد کنید.

آذر

آذر ماهی ها خیلی از انتقاد هراس ندارند و از این اتفاق درس هم می گیرند. البته در صورتی که خودشان اراده کنند که تغییری را به وجود بیاورند و در نتیجه انتقاد شما خیلی اعتماد به نفس آن ها را نشانه نمی گیرد و اگر هم خیلی بازخورد تند و منفی به آن ها داشته باشید، از لحاظ روحی آسیبی به آن ها وارد نمی شود.

دی

دی ماهی ها از انتقاد هراسان نیستند اما دوست دارند همیشه بهترین باشند؛ بنابراین در مورد کارشان از شما زیاد سوال می پرسند و نظر می خواهند که چگونه باید بهتر عمل کنند. آن ها خیلی خوب حرف های شما را گوش می دهند و پذیرا هستند و می‌ دانند که از اشتباهات شان می‌ توانند چیز های زیادی یاد بگیرند و در نتیجه جنبه انتقاد پذیری بسیار خوبی دارند.

بهمن

هنگامی که بازخورد منفی به یک بهمن ماهی می دهید، خیلی آن ها را از لحاظ احساسی دچار چالش نمی‌ کنید و آن ها این موضوع را به خودشان نمی گیرند اما ممکن است خیلی هم به حرف شما توجه نکنند و به دنبال تغییر خودشان نباشند و فقط آن را نظر شخصی شما می دانند که خیلی برایشان اهمیتی ندارد.

اسفند

اسفند ماهی ها روحیه خیلی حساسی دارند. انتقاد منفی از لحاظ احساسی آن ها را درگیر می کند. بازخورد منفی دیگران روی شان تاثیر زیادی دارد و شاید کمی آن ها را به هم بریزد و فکر می‌ کنند که بی استعداد و بی عرضه هستند‌؛ بنابراین بهتر است زمانی که می خواهید از یک اسفند ماهی ها انتقاد کنید، در نهایت لطافت و مهربانی این کار را انجام دهید تا به احساسات شان ضربه نخورد.

374319