علیرضا زالی:

اختلالات شبه روانشناختی در ایران نسبت به تراز جهانی کمتر است

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران با اشاره به اینکه سخنانش در خصوص بروز اختلالات روانی مردم ایران تقطیع شده است، گفت: اختلالات شبه روانشناختی در ایران نسبت به تراز جهانی کمتر است.
تصویر اختلالات شبه روانشناختی در ایران نسبت به تراز جهانی کمتر است

به گزارش سایت خبری پرسون، علیرضا زالی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران در خصوص این موضوع که از هر ۳ نفر یک تن به اختلالات روانی درگیر است اظهار داشت: طی جلسه‌ای که این موضوع مطرح شد در خصوص گروه‌های شغلی خاصی بحث شد که نسبت به حالت عادی جامعه از گروه‌های آسیب پذیر شغلی، اجتماعی محسوب می‌شوند.

زالی افزود: سخنانم تقطیع شده، اما اصل مطلب این بود که ممکن است از هر ۳ نفر ایرانی یک نفر درجات خاصی که معمولاً هم خفیف است دارای اختلالات شبه روانشناختی باشند.

فرمانده ستاد مقابله با کرونای تهران عنوان داشت: با توجه به اینکه اختلالات روانی دارای یک تعریف کلاسیک خاص علمی است لذا با اختلالات شبه روانشناختی کاملاً متفاوت می‌باشد که خوشبختانه در ایران نسبت به نُرم جهانی کمتر هم می‌باشد.

وی بیان داشت: در برخی شرایط مواج ممکن است تغییرات روانشناختی دیده شود که طبق آمار این عدد ۲۹.۷ دهم درصد است و شامل اضطراب‌های ساده و خفیف و رفتارهای وسواس آمیز و تنش‌های گذرا است که نیاز به مداخله دارویی ندارند و گذرا می‌باشد.
منبع: مهر

374317