شاهکاری دیگر از صدا و سیما؛

توصیه جدید رسانه ملی به مردم: لباس وصله پینه شده بپوشید

یک برنامه تلویزیونی بحث تعمیر لباس‌های کهنه و پاره و استفاده مجدد از آنها را به مخاطبان توصیه کرد.
تصویر توصیه جدید رسانه ملی به مردم: لباس وصله پینه شده بپوشید

به گزارش سایت خبری پرسون، این روزها ویدئویی در فضای مجازی دست به دست می‌چرخد و از جدیدترین شاهکار صدا‌و‌سیما برای مردم رونمایی می‌کند. در این فیلم مجری سر صحبت را در خصوص استفاده مجدد از لباس‌های پاره و یا همان وصله پینه کردن لباس‌ها باز می‌کند و نظر میهمانان برنامه را در این رابطه می‌پرسد.

برنامه تلویزیونی "مامان‌ها" از شبکه سوم پخش می‌شود و اجرای آن بر عهده ی منصوره مصطفی‌زاده است. وی که مجری کمتر شناخته شده‌ای است در این برنامه میزبان مادران مختلف و صحبت از مسائل مرتبط با بچه‌ها است.

در قسمت اخیر نیز مجری از تعمیر مجدد لباس بچه‌ها و یا خود مادرها می‌پرسد و می‌گوید چه احساسی نسبت به این موضوع دارند، غافل از این که مادرانی که پای آنها به صدا‌و‌سیما باز شده و مهمان این برنامه هستند، چنین دغدغه‌ای ندارند و در وضعیت مناسبی اجتماعی و اقتصادی هستند که فرصت شرکت در یک برنامه تلویزیونی را پیدا کرده‌اند، آن هم با ظاهر مرتب و منظم که هیچ شباهتی به محتوای برنامه مبنی بر پوشیدن لباس مندرس ندارد.

موضوع بعدی نیز این است که مجری از تعمیر لباس بچه‌ها می‌گوید، اما به این مسئله اشاره نمی‌کند که والدین حاضرند از خوراک و پوشاک خود بزنند تا فرزندان‌شان آرامش و آسایش داشته باشند، اساسا پدر و مادرها در تلاش‌اند تا زندگی خوبی را برای فرزندان خود فراهم کنند و در این میان توصیه به پوشاندن لباس‌های کهنه با خواسته‌های قلبی آنان حتی با وجود شرایط سخت اقتصادی در تضاد است.

صدا‌و‌سیما که شرایط سخت نظارتی را برای تولید و انتشار هر برنامه دارد، باید پاسخگو باشد که چرا در شرایط فعلی که مردم به لحاظ معیشتی دچار تنگنا هستند، به جای همدلی نمک بر زخم می‌پاشد. آیا این چنین برنامه‌هایی با اهداف و سیاست‌های خاص سیگنال‌هایی را مبنی بر دشوار شدن زندگی مردم در آینده‌ای نزدیک می‌دهند؟

گفتنی است محتوای این برنامه با انتقادهای فراوانی از سوی کاربران در فضای مجازی مواجه شده است. آنها ضمن انتقاد از سیاست‌های صدا‌و‌سیما در شرایط فعلی به ناهمخوانی دکور، لباس عوامل و مهمانان و نحوه پذیرایی با مضمون اصلی این برنامه اشاره کردند.

374242