«نائله» سریال عاشورایی جدید تلویزیون

مجموعه تلویزیونی "نائله" که جزو آثار الف ویژه صداوسیما محسوب می‌شود قرار است ماجرای واقعی تاریخی را در گذر فضای عاشورایی روایت کند.
تصویر «نائله» سریال عاشورایی جدید تلویزیون

به گزارش سایت خبری پرسون، در روزهایی که تلویزیون به مجموعه‌های تاریخی و فاخر نیاز دارد، سازمان هنری رسانه‌ای اوج قرار است با سریالی عاشورایی وارد این میدان شود. شاید بیش از گذشته حضور این سازمان رسانه‌ای در میدان ساخت سریال پررنگ‌تر از فضای سینما باشد. چرا که اگر نگاهی به این روزهای جشنواره فیلم فجر بیندازیم شاید به این حقیقت پی ببریم که "اوج" بیشتر از گذشته به سریال‌سازی توجه دارد.

ساخت کارهای فاخر و الف ویژه نیازمند پشتیبانی و حمایت سازمان‌ها و ارگان‌هایی مثل «اوج» است؛‌ شاید دلیل توقف ساخت و یا به تولید نرسیدن خیلی از طرح‌های تلویزیونی همین کمبود و فقدان بودجه مالی باشد. حالا در میان خیلی از پروژه‌هایی که چندی پیش «احسان محمدحسنی» رئیس سازمان اوج در نشست خبری‌اش به آن اشاره کرد، نام سریال عاشورایی «نائله» بیشتر به چشم می‌خورد.

پروژه‌ای که قرار است «مجتبی فرآورده» تهیه‌کننده قدیمی سینما و تلویزیون آن را تهیه‌کنندگی‌ کند. تهیه‌کننده‌ای که او را به آثاری همچون «ملک سلیمان» و «23 نفر» می‌شناسیم و سریال "ثارالله" (امام حسین) که در ابتدای راه متوقف شد و هیچ‌وقت به قاب سیما نرسید. پروژه‌ای که بعد از گذشت 4 ماه از آغاز فیلمبرداری و در شرایطی که حدود 100 دقیقه مفید هم تصویربرداری شده بود، جلوی آن گرفته شد.

حالا قرار است سریالی 15 قسمتی در فضای عاشورا ساخته شود. کاری که «نائله» نام دارد و برگرفته از اتفاقات صدر اسلام است. کاری که در دل یک ماجرای واقعی تاریخی مربوط به صدر اسلام، گذری به عاشورا دارد. پیگیری‌های خبرنگار تسنیم نشان می‌دهد این سریال تلویزیونی در پیش‌تولید و تکمیل نگارش فیلمنامه به سر می‌برد. دوره امام حسین(ع) را نشان می‌دهد و جزو کارهای فاخر تلویزیون به شمار می‌رود.

قرار است تا اواخر سال این مجموعه تلویزیونی کلید بخورد که فیلمبرداری‌اش یک سال به طول می‌انجامد. کارگردان آن هنوز مشخص نشده و با سرمایه‌گذاری اوج پیش خواهد رفت.

نائله شخصیتی تخیّلی است اما به عنوان یکی از کاراکترهای اصلی این داستان،‌ روایتی از داستان حضرت سیدالشهداء(ع) را دارد اما قصه عاشورا نیست.

منبع: خبرگزاری تسنیم

374185