در گفت و گوی پرسون با رئیس کل دادگستری استان قزوین عنوان شد؛

اولویتِ حل مشکلات مردم

علی شعبانی رئیس کل دادگستری استان قزوین در دیدار مردمی مساجد شهر اقبالیه با دادن قول پیگیری تاسیس دادسرا و دفتر خدمات الکترونیک قضایی برای بهبود خدمات در این شهر و همچنین وعدهء برخورد با ترک فعل های مسولین دستگاههای اجرایی به گفتگویی دوطرفه، صمیمی و بی واسطه با مردم و مسولین شهری پرداخت.
تصویر اولویتِ حل مشکلات مردم

به گزارش سایت خبری پرسون، علی شعبانی رئیس کل دادگستری استان قزوین در گفتگو با خبرنگار پرسون از قزوین بیان کرد: مشکلاتی که مردم و مسئولین در این شهر عنوان کردند به طور کلی دو دسته هستند. یک دسته از این مشکلات به دستگاه قضایی مرتبطست و جزو تکالیف دستگاه قضایی است که از مهمترین مشکلات در این شهر پیگیری تاسیس دادسرا و دیگری پیگیری تاسیس دفتر خدمات الکترونیک قضایی است.

رئیس کل دادگستری استان قزوین توضیح داد: تاسیس دفتر خدمات الکترونیک قضایی از این حیث است که مردم برای اینکه بتوانند شکایتی ثبت کنند متحمل زحمات مسیر و همچنین رفت و آمد به قزوین نشوند و تاسیس دادسرا موجب تأمین امنیت بیشتر ایشان بشود.

علی شعبانی بیان کرد: ما این قول را به ایشان داده‌ایم که این پیگیری را انجام دهیم و تا جایی که امکانات و بضاعت دستگاه اجازه بدهد به درخواست شهروندان جامعه عمل بپوشانیم.

شعبانی تشریح کرد: دسته دیگری از مشکلات که عنوان شد مربوط به سایر ادارات و دستگاههای اجرایی می شود. در این حوزه کمکی که می توانیم به مردم داشته باشیم این است که اولا خواهش دارم که سایر مسئولین محترم دستگاه‌های اجرایی هم در قالب دیدار مردمی در مساجد در دسترس مردم باشند که بتوانند مستقیم با خودشان مسایل و مشکلات را عنوان کنند.

وی در ادامه شرح داد: ولی حال که مسائل و مشکلات را به ما انعکاس داده‌اند این درخواستشان را برای مسئولین ذی ربط دستگاه‌های اجرایی می‌فرستیم و پیگیری‌های لازم را خود مردم عزیز انجام بدهند و اگر به نتیجه نرسیدند که در این مرحله از کار موضوع به دو قسمت تقسیم می شود.

این مقام قضایی در ادامه بیان کرد: یک وقت مشکل و معذوریتی در آن دستگاه اجرایی وجود دارد مثلاً اعتبار لازم برای ایشان وجود ندارد تا بتوانند کار را انجام بدهند، عذرشان موجه و پذیرفته است و مردم بالاخره بایستی تحمل داشته باشند تا ان شالله گشایشی پیش بیاید.

رئیس کل دادگستری استان قزوین توضیح داد: اما اگر مشکل ناشی از این باشد که خدای نکرده قصور و یا تقصیری توسط مسئول ذی ربط صورت گیرد که حالا در قالب فعل یا ترک فعل باشد، تخلف یا خدایی نکرده جرمی باشد، ما چاره ای نداریم برای حل مشکل شهر، بحث تعقیب آن مسئولی که وظیفه اش را درست انجام نمی دهد را دستور کار قرار دهیم.

علی شعبانی در پایان بیان کرد: البته غالباً مسئولین محترم دغدغه و تلاششان بر این است و شبانه روز تلاش می کنند مشکلات مردم حل بشود. ما هم هر جایی که نیاز به کمک داشته باشند کمکشان می‌کنیم و حمایتشان می‌کنیم. به ما اعلام بکنند که ما هم بتوانیم دستشان را بگیریم ان شالله مشکلات مردم حل بشود.

گفت و گو از حسین رستمی

373949