فرسودگی قطارهای مترو خطرآفرین است

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: قطعاً قطارهای فعلی به دلیل فرسودگی و از رده خارج شدن، خطر آفرین هستند و ما این هشدارها را به دولت و شهرداری اعلام کرده‌‌ایم.

تصویر فرسودگی قطارهای مترو خطرآفرین است

به گزارش سایت خبری پرسون، ناصر امانی عضو شورای شهر تهران، با توجه به خرابی های اخیر قطارهای مترو در خصوص وضعیت ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تهران گفت: متاسفانه طی چند سال گذشته در حوزه حمل و نقل عمومی به جای توسعه و پیشرفت عقب رفت داشتیم و توان ما در زمینه مترو و اتوبوس کم شده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر با اشاره بر وضعیت مترو نیز بیان کرد: تعداد زیادی از قطارهای مترو نیاز به اورهال دارند، به علاوه به دلیل پایان یافتن عمر مفید قطارها تعداد زیادی از آنها بلا استفاده مانده اند.

امانی تاکید کرد: قطعاً قطارهای فعلی به دلیل فرسودگی و از رده خارج شدن، خطر آفرین هستند و ما این هشدارها را به دولت و شهرداری اعلام کرده‌ایم.

وی با اشاره بر خرابی های اخیر قطارهای مترو و ایجاد اختلال در تردد شهروندان نیز تصریح کرد: به دلیل فرسودگی قطارها شاهد بروز مشکلات متعدد و خرابی آن ها هستیم. در صورت عدم اقدام به اورهال یا ورود قطارهای جدید نیز این اختلالات و مشکلات شهر بیشتر می‌شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر، با بیان اینکه در حال حاضر تعداد زیادی از اتوبوس ها به دلایل مختلف از رده خارج شده‌اند، افزود: در حوزه اتوبوسرانی از ۵۵۰۰ عدد اتوبوس در سال‌های گذشته، به ۲۲۰۰ اتوبوس رسیده‌ایم که این امر مشکلات زیادی را برای شهر و مردم ایجاد کرده است.

امانی با تاکید بر این که شهرداری بدون کمک دولت نمی‌تواند تحول چشمگیری در حوزه حمل و نقل عمومی ایجاد کند، اظهار داشت: در این زمینه هشدارهای لازم را داده‌ایم و دولت باید با کمک خود، رام‌های مترو و تعداد اتوبوس‌ها را افزایش و از فشار حمل و نقل عمومی بکاهد.

منبع: مهر

373891