وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد؛

به زودی؛ سند تحول حکمرانی کشور با حضور رئیسی رونمایی می شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت که سند تحول حکمرانی در جمهوری اسلامی ایران به زودی طی آیینی با حضور رییس جمهوری رونمایی می‌شود.
تصویر به زودی؛ سند تحول حکمرانی کشور با حضور رئیسی رونمایی می شود

به گزارش سایت خبری پرسون، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز جمعه در جمع اصحاب رسانه و فعالان عرصه اطلاع رسانی استان همدان، افزود: سند تحول حکمرانی برای دولت سیزدهم بسیار مهم و دارای ارزش است و پس از رونمایی، تمامی برنامه ها و اهداف پیش بینی شده این سند در قالب لایحه بودجه سال آینده و برنامه هفتم توسعه کشور به عنوان اسناد بالادستی عملیاتی و اجرایی خواهد شد.

وی اظهار داشت: دولت درصدد کنار زدن شیوه های منسوخ و مرسوم اداری گذشته که مشکل ساز بودند، است و به جای آنها شیوه ها و روش های علمی، نوین، منطقی و عقلانی را برای اجرا به عنوان دستورالعمل در حوزه ها و بخش های مختلف پیش بینی و طراحی کرده است.

اسماعیلی تاکید کرد: ماموریت اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این دولت، قرار دادن حوزه فرهنگ و هنر در جایگاه اصلی و شایسته است چرا که اعتقاد داریم فرهنگ مقدم بر همه حوزه ها و پیشران حرکت دولت است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه بنا داریم گام‌های بلندی برای تحول در حوزه فرهنگ برداریم، تصریح کرد: در جریان تدوین لایحه بودجه سال آینده، شعار دولت مردمی سیزدهم «تغییر و جابجایی ریل و مسیر اداره کشور» برای بهبود کارها و خدمت رسانی بهینه به مردم است.

اسماعیلی گفت: اعتقاد داریم با وجود همه رویدادها و کارهای مبارکی که تاکنون در دولت ها و دوره های مختلف گذشته انقلاب شکل گرفته و انجام شده، همچنان مشکلاتی وجود دارد و دولت آیت الله رییسی خود را مکلف به رفع این مشکلات می‌داند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: لایحه جامع رسانه ای نیز مبنای کار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفته و برهمین اساس لایحه را از دولت پس گرفتیم و در حال تدوین یک سند متقن، دقیق و موثر برای این حوزه هستیم تا با تعامل مجلس گام های موثر و بزرگی در این بخش برداریم.

به گفته اسماعیلی، در این سند حوزه رسانه های نوین را به رسمیت شناخته و مقرارتی برای آن پیش بینی شده تا مشکلات فعلی موجود در این بخش نیز رفع شود.

وی تصریح کرد: دبیرخانه اصلاح ساختار فرهنگ و رسانه کشور نیز در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعال شده که در این راستا یکی از اتفاق های مبارک پیوستن دیگر نهادهای فرهنگی خارج از بدنه دولت به ما و انعقاد تفاهم نامه عملیاتی با آنها است.

اسماعیلی با بیان اینکه تمامی آیین نامه ها و بخش نامه هایی که در اختیار وزیر است به روز رسانی می شود، گفت: حوزه فرهنگ در بودجه دولت ضعیف دیده شده بود که تلاش می کنیم در لایحه بودجه ۱۴۰۱ اعتبار خوبی برای این بخش اختصاص داده شود.

وی افزود: در حال آماده سازی تبصره های جدید در لایحه بودجه ۱۴۰۱ و به روز رسانی تصمیمات مربوط به حوزه فرهنگ و هنر برای درج قانونی در لایحه بودجه هستیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح جمعه در جریان سفر به همدان از روند اجرا و پیشرفت فیزیکی پروژه «موزه هنرهای معاصر» استان بازدید و از اختصاص ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای تسریع و تکمیل این پروژه خبر داد.

«محمدمهدی اسماعیلی» به همراه «علیرضا قاسمی فرزاد» استاندار و «حمیدرضا حاجی بابایی» نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی از پروژه های در حال احداث موزه هنرهای معاصر و تالار بزرگ شهر همدان(مرکز همایشها) بازدید و برای تسریع در اجرای عملیات عمرانی این دو طرح اثرگذار فرهنگی دستوراتی صادر کرد.

حضور در جمع مدیران خبرگزاری‌ها و مطبوعات استان و پاسخگویی به سوالات خبرنگاران بخش دوم سفر یک روزه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به همدان بود که در مجتمع فرهنگی و هنری ابن سینا برگزار شد.

پس از نشست با اهالی رسانه، وزیر ارشاد در جشنواره صنعت چاپ شرکت کرده و در جمع فعالان این صنعت سخنرانی می کند.

پایان بخش سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان همدان نیز افتتاح موزه چاپ به عنوان مجموعه ای غنی و ارزشمند از قدمت چاپ و نشر در کهن دیار الوند است.

منبع : ایرنا

373720