رافائل گروسی:

شفافیت در تعامل با آژانس به نفع تهران است

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، در مصاحبه با «فرانس ۲۴» اعلام کرد به نفع تهران است که در تعامل با آژانس شفافیت بیشتری از خود نشان دهد.
تصویر شفافیت در تعامل با آژانس به نفع تهران است

به گزارش سایت خبری پرسون، رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، در مصاحبه با «فرانس ۲۴» اعلام کرد که توافق با ایران همچنان محتمل است اما زمان باقی‌مانده اندک است.

وی با تکرار برخی ادعاها درباره مانع‌تراشی ایران در مسیر نظارت آژانس، گفت: به نفع تهران است که در تعامل با آژانس شفافیت بیشتری از خود نشان دهد.

گروسی با اشاره به دور جدید مذاکرات برجامی در وین که از دوشنبه گذشته آغاز شده است، گفت: این گفت‌وگوها از نقطه صفر شروع نمی‌شود، بلکه بر اساس شش دور مذاکرات قبلی پیش می‌رود.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همچنین در خصوص گزارش پایگاه «اکسیوس» که در آن به نقل از مقام‌های رژیم صهیونیستی ادعای تلاش ایران برای غنی‌سازی ۹۰ درصدی مطرح شده بود، گفت: در حال حاضر این سطح از غنی‌سازی در ایران وجود ندارد.

گروسی در عین حال گفت : در حال حاضر در ایران غنی‌سازی پنج درصدی، ٢٠ درصدی و ۶۰ درصدی وجود دارد و غنی‌سازی ۶۰ درصدی بسیار تنها چند گام با ٩٠ درصد فاصله دارد.

منبع : ایلنا

373597