دستور مصری به کمیسیون بهداشت جهت پیگیری مشکلات بیماران SMA

نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت : کمیسیون بهداشت در هفته جاری توسط کارگروه مشخصی از وزیر و معاون غذا و دارو برای پیگیری مشکلات بیماران بیماران SMA دعوت کند.
تصویر دستور مصری به کمیسیون بهداشت جهت پیگیری مشکلات بیماران SMA

به گزارش سایت خبری پرسون، زهره الهیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی پارلمان در تذکر شفاهی گفت: مدتی است خانواده های بیماران SMA مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کرده اند؛ این افراد مشکلات جدی برای درمان فرزندانشان دارند.

وی‌ ادامه داد: رییس مجلس جلساتی با این افراد برگزار کرد و همچنین آقای میرمحمدی نیز دیداری با این خانواده ها داشتند و قرار شد بودجه ای برای خدمات بیماری و مراقبت رایگان آن ها اختصاص یابد.این در حالی است که این خانواده ها هم اکنون مشکل تامین دارو دارند و اگر سازمان غذا و دارو، وزیر بهداشت و مجلس شورای اسلامی و خیرین پای کار بیایند بحث دارویی آن ها حل خواهد شد.

الهیان گفت: عین اللهی وزیر بهداشت در تماس تلفنی قول مساعد داد موضوع را پیگیری کند تا مشکلات حل شود؛ از هیات رئیسه درخواست می شود یکی از نمایندگان را پیگیر بررسی این امر کند.

در ادامه عبدالرضا مصری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر گفت: موضوع با قول و قرار حل نمی شود، کمیسیون بهداشت حتما در هفته جاری توسط کارگروه مشخصی از وزیر و معاون غذا و دارو دعوت کند تا موضوع پیگیری شود؛ رهبر انقلاب فرمودند که خانواده بیماران فقط باید رنج بیماری داشته باشند نه رنج تامین دارو و خدمات.

منبع : مهر

373388