رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شیراز:

برای رسیدن به شهر هوشمند رضایت شهروندان فراهم نشود شعار است



رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شیراز گفت: شهرداری شیراز به عنوان نهاد خدمت رسان، اولویت نخست خود را رسیدن به شهر هوشمند قرار داده است.
تصویر برای رسیدن به شهر هوشمند رضایت شهروندان فراهم نشود شعار است

به گزارش سایت خبری پرسون از فارس، سعید حیدری رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شیراز در نخستین نشست همکاری مشترک شرکت برج الکترونیک شیراز و مرکز گسترش فناوری اطلاعات ایران « مگفا» و فاوا شهرداری شیراز با موضوع پروژه‌های هوشمند شهر، دیتا سنتر، حمل و نقل، شهرداری الکترونیک اظهار داشت: برای رسیدن به شهر هوشمند شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) اگر نتواند با داشتن ظرفیت و پتانسیل‌های بسیاری در حوزه‌های گردشگری، تاریخی، فرهنگی و دیگر زیرساخت‌های شهری، رضایت شهروندان را فراهم کند شعار بوده و به شهر هوشمند نخواهد رسید.

وی خاطر نشان کرد: عمده‌ترین خواسته مردم مبنی بر اینکه شهر هوشمند چه خدماتی را ارائه داده است، افزود: شهرداری به علت خدمات متعدد شهری و نیز با داشتن مدیریت یکپارچه شهری برای رسیدن به شهر هوشمند پیشگام است.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شیراز تصریح کرد: بازبودن درب شهرداری بر روی شرکت‌های دانش بنیان، بزرگ ملی، بین المللی دارای رزومه اجرایی ، بومی، کننده کار، اساتید دانشگاه، اصحاب رسانه و نیز صاحبنظران از جمله اهداف و استراتژی رسیدن به شهر شهر هوشمند است.

حیدری بیان داشت: برای احیاء و رسیدن شیراز به عنوان قطب الکترونیک کشور و نیز شهر هوشمند پیشرو، تفاهم نامه‌ای میان برج الکترونیک و شرکت توانمند ملی مگفا منعقد کرده است.

وی با تاکید بر اینکه در مورد طراحی مفهومی و نیز تعریف بسته سرمایه‌گذاری برای رسیدن به شهر هوشمند، با صراحت اذعان داشت که نمی توان موفق بود، گفت: تعریف از شهر هوشمند غلط است، اگر از الگوی موفق شهر مشهد با فرهنگ متفاوت شهروندی در شیراز، نمی توان آن را پیاده و اجرا کنیم.

این مسئول ادامه داد: به زودی در مورد مراکز داده شهرداری شیراز از طریق بسته سرمایه‌گذاری به فراخوان گذاشته می‌شود.

373218