نیکزاد مطرح کرد؛

سناریو نخ نما/ آمریکا؛ توافق هسته‌ای را نقض کرده است

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تداوم به کارگیری اقدامات قهرآمیز یکجانبه خودسرانه از جمله تروریسم اقتصادی علیه کشورهای در حال توسعه همچنان محل نگرانی جدی است.
تصویر سناریو نخ نما/ آمریکا؛ توافق هسته‌ای را نقض کرده است

به گزارش سایت خبری پرسون، علی نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی که به منظور شرکت در یکصد و چهل و سومین نشست اتحادیه بین المجالس (IPU) به مادرید سفر کرده است، در اولین نشست شبکه پارلمانی جنبش غیرمتعهدها، گفت: مایلم از آذربایجان برای ارائه این ایده برجسته و سازماندهی این نشست تشکر کنم.

وی ادامه داد: تمایل به حفظ استقلال و پرهیز از ورود به رقابت بین دو ابرقدرت، ایده های اساسی موجد جنبش عدم تعهد بوده ‌است. جنبش عدم تعهد از زمان تأسیس آن بر تضمین استقلال ملی، حاکمیت سیاسی، تمامیت ارضی و امنیت کشورهای عضو تمرکز داشته است و با گذشت حدود ۳ دهه از پایان جنگ سرد، خود را با شرایط و چالش‌های جدید جهان تطبیق داده است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما بر این باوریم که تاکنون با وجود تقدم فعالیت‌های بین پارلمانی در سطح جهانی در مقایسه با سازمان‌های بین‌المللی، بین‌ دولتی مانند سازمان ملل متحد، پارلمان‌ها واجد جایگاه و مشارکت در خور و شایسته آنان در تعاملات بین المللی نیستند. به نظر ما، حرکت جنبش عدم تعهد برای ایجاد شبکه پارلمانی ویژه خود می‌تواند از ظرفیت پارلمان‌های کشورهای عضو به عنوان مکملی قدرتمند برای دستیابی به اهداف جنبش در چارچوب سازمان ملل متحد استفاده کند.

نیکزاد اظهار داشت: تداوم به کارگیری اقدامات قهرآمیز یکجانبه خودسرانه از جمله تروریسم اقتصادی علیه کشورهای در حال توسعه همچنان محل نگرانی جدی است. دولت آمریکا با توسل به تروریسم اقتصادی، نقض توافق تاریخی پیرامون برنامه هسته ای جمهوری اسلامی ایران و مجازات کسانی که به دنبال پایبندی به آن هستند، کسانی را مجازات می‌کند که صادقانه به اصول حقوق بین‌الملل پایبند هستند.

وی تاکید کرد: تروریسم اقتصادی در قالب اعمال تحریم‌های غیرقانونی و فراسرزمینی علیه ملت‌های آزاد از بُعد اخلاقی نادرست و غیرموجه است و از بعد قانونی حاکمیت قانون را در سطح بین‌المللی به چالش می‌کشد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: آقای رئیس، در پایان مجددا تاکید می‌کنم که مجلس جمهوری اسلامی ایران با تضمین نقش فعال و مشارکت خود در تقویت همبستگی میان پارلمان‌های عضو جنبش عدم تعهد، برای پیشبرد اصول و اهداف عالی جنبش احساس مسئولیت کرده و تمام تلاش خود را در این زمینه به کار خواهد بست.

نیکزاد گفت: تردیدی نیست که حمایت کامل پارلمان‌های همه کشورهای عضو می‌تواند به حرکت رو به جلوی شبکه تازه متولد شده ما در جهت دستیابی به اهداف و مقاصد آن یاری رساند.

منبع : مهر

373106