همه چیز درباره پارک دلفیناریوم کیش

کیش یکی از جزایر خلیج فارس است که در استان هرمزگان قرار گرفته است. جزیره کیش علیرغم قدمت زیاد آن که از گذشته های دور و حتی از دوران هخامنشنیان نیز وجود داشته امروزه شهری مدرن شناخته می شود چرا که بافت شهری آن جدید و امروزی می باشد.
تصویر همه چیز درباره پارک دلفیناریوم کیش

به گزارش سایت خبری پرسون، کیش یکی از شهرهای توریستی و گردشگری ایران است که سالانه نزدیک به یک میلیون و هفتصد هزار نفر گردشگر را جذب می کند.

این شهر دارای جاذبه های گردشگری و اقامتگاه و هتل های زیادی برای رفاه گردشگران می باشد. در این شهر شاهد تفریحات آبی زیادی همچون پاراسل و پارک دلفیناریوم می باشیم. یکی از این جذابیت های شهر کیش پارک دلفیناریوم می باشد. در ادامه می خواهیم به معرفی پارک دلفیناریوم بپردازیم. در ادامه همراه آس چارتر باشید.

پارک دلفیناریوم

دلیفناریوم ها از مجموعه تفریحات آبی و سرگرم کننده دنیاست. قدمت ساخت اولین دلفیناریوم به سال 1840 میلادی باز می گردد. اولین دلفیناریوم ابتدا در آمریکا و سپس در اروپا ساخته شده است. اولین دلفیناریوم آمریکا در سال 1938 میلادی در فلوریدا ساخته شد. در حال حاضر در کل دنیا 200 دلفیناریوم داریم که 4 عدد از آنها در ایران وجود دارد.

4

دلیفناریوم ایران در برج میلاد تهران، کیش، تبریز ونمک آبرود قرار دارد. دلفیناریوم کیش از قدمت بیشتری نسبت به دلفیناریوم برج میلاد برخوردار است و طبیعی است که کمی فرسوده و قدیمی شده و نیاز به بازسازی و مرمت داشته باشد. برای تهیه بلیط هواپیما مشهد کیش به سایت آس چارتر مراجعه کنید.

دلیفناریوم کیش در سال 1378 توسط شضی به نام حسین ثابت ساخته و به اجرا در امد. امروزه مسئولیت اداره این مجموعه برعهده شخصی به نام عبدالرضا موسوی (مالک شرکت هواپیمایی زاگرس) می باشد.

دلفیناریوم ها استخرهای بزرگی هستند که برای نگهداری و آموزش دلفین ها از آنها استفاده می شود.

دلفین ها موجودات باهوش و دوستداشتنی می باشند که با انجام حرکات نمایشی، سالانه حدود 2 میلیون گردشگر را به دلفیناریوم ها جذب می کنند. بازدید از دلفیناریوم کیش امروزه از برنامه های ثابت تورهای کیش می باشد.

بازدید از دلفیناریوم ها برای تمامی اعضای خانواده به خصوص کودکان جذاب و سرگرم کننده می باشد.

این پارک مساحتی حدود 100 هکتار دارد که در جنوب شرقی جزیره کیش قرار گرفته است. دلفیناریوم کیش شامل بخش های زیادی از جمله استخر دلفین ها، باغ پرندگان، فضای سبز، تونل خزندگان، آکواریوم آب شور، کلاسیک شو، سالن کافی شاپ، اجرای موزیک زنده به همراه جنگ شاد، سالن آمفی تئاتر و اقامتگاه می شود. آس چارتر همراه شما در تهیه بلیط هواپیما می باشد.

در قسمت استخر آن علاوه بر دلفین ها، موجودات آبزی دیگری همچون شیر دریای شمالی، شیر دریای جنوبی، گربه دریای، گراز دریایی و پنگوئن می باشد که با انجام حرکات نمایشی، باعث سرگرمی و تفریح بازدید کنندگان می شوند.

وقتی وارد این مجموعه می شویم، به علت مساحت زیاد پارک، اتوبوس هایی برای رفاه گردشگران تهیه شده است تا راحت تردد کنند. در بدو ورود به این مجموعه بازدیدکنندگان ابتدا از باغ پرندگان و باغ گیاهان این مجموعه بازدید می کنند سپس با اتوبوس ها به محل دلفیناریوم منتقل می شوند.

پس از ورود به دلفیناریوم، 4 مربی به همراه دلفین ها وارد می شوند و حرکات نمایشی اجرا می کنند. در کنار دلفین ها شیر دریایی، پنگوئن و گربه دریایی ها نیز اجراهای نمایشی خواهند داشت.
بعد از اتمام نمایش در صورت تمایل بازدید کنندگان می توانند در استخر شنا کنند یا در کنار دلفین ها عکس بگیرند.

نگهداری و تغذیه دلفین های دلفیناریوم مستلزم دانش و تخصص کافی می باشد و دلفین ها باید زیر نظر مربی های خبره نگهداری شوند.

فضای سبز پارک دلفیناریوم

فضای سبز این مجموعه نیز پذیرای 60 نوع از گیاهان و درختان می باشد که از تمام دنیا جمع آوری شده اند. نام برخی از این گیاهان شامل : بنجامین های بزرگ، درخت انجیر معابد، 25 نوع کاکتوس، درختان نخل، کهور، شیشه شور، آکاسیا، اوکالیپتوس، سیاه نوفیلد، تکوما، جونیا پروس و گل ختمی می باشد.

باغ پرندگان

باغ پرندگان پارک دلفیناریوم بیش از 57 گونه از پرندگان را در خود جای داده است. این پرندگان از مناطق آسیا، آفریقا و اروپا جمع آوری شده اند. در باغ پرندگان موجوداتی همچون پلیکان، شترمرغ، طوطی ماکائو، گونه‌های نادر تمساح پوزه کوتاه (نوع اصیل تمساح های ایرانی) زندگی می کنند.

بعد از بازدید از این باغ تماشای تمساح پوزه کوتاه را از دست ندهید. در واقع این گونه جانوری مربوط به استان سیستان و بلوچستان می باشد اما به کیش منتقل شده است. طوطی ماکائو نیز یکی از گونه پرنده های باهوش و اجتماعی می باشند و پرهای آبی رنگ و زرد رنگ زیبایی نیز دارند. آس چارتر بهترین ارائه کننده بلیط ارزان هواپیما اصفهان کیش می باشد.

آکواریوم آب شور

آب های اطراف جزیره کیش، محل زندگی موجودات آبزی زیادی می باشد. آکواریوم این کجکوعه شامل دو بخش می باشد. بخش اول آن که 50 هزار لیتری می باشد مخصوص موجودات آبزی بزرگ مثل کوسه و ماهیان بزرگ می شود. بخش دوم آن نیز که حجمی 20 لیتری دارد مخصوص ماهیان ریز دریایی می باشند.

تهیه بلیط این پارک هم به صورت حضوری هم به صورت آنلاین از سایت آن قابل رزرو می باشد ولی بهتر است که از سایت و چند روز قبل از سفر به کیش تهیه کنید تا در زمان حضور در کیش، ظرفیت آن تکمیل نشده باشد.

قیمت بلیط این پارک تا عید 1400 235 هزارتومان بوده است اما قیمت بلیط متغیر است و بعد از مدتی تغییر خواهد کرد بنابراین بهتر است هزینه آن را به طور آنلاین و از سایت خود پارک چک کنید. با تهیه یک بار بلیط می توانید از تمامی بخش های این پارک مثل باغ پرندگان، فضای سبز آن و دلفیناریوم دیدن کرد.

اطراف پارک دلفیناریوم رستوران، محل های اقامتی و پارک های دیگری همچون: رستوران پدیده کیش، مجتمع ساحلی سیمرغ کیش، پارک ساحلی سیمرغ، هتل سیمرغ، هتل شباویز، هتل مارینا پارک، دهکده ساحلی کیش، منطقه حفاظت شده لاک پشت های جزیره، قلعه وحشت و پارک آبی اوشن وجود دارد.

کیش از منطق جنوبی و گرم ایران می باشد بنابراین بهترین فصل برای سفر به این جزیره ی جنوبی فصل پاییز و زمستان می باشد.
آدرس پارک دلفیناریوم: هرمزگان، جزیره کیش، جنوب شرقی کیش، انتهای ساحل سیمرغ

372876