به گزارش سایت خبری پرسون، سومین رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج همزمان با ایام گرامیداشت هفته بسیج با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سردار حسن حسنزاده فرمانده سپاه تهران بزرگ، خانواده محترم برخی از شهدای عالی مقام از جمله خانواده محترم شهید حجازی و جمعی از مسئولان لشکری و کشوری برگزار شد.
* پیشبینی برنامههای جامع در بنیاد بازیهای رایانهای وزارت ارشاد برای حمایت از بازیهای رایانهای
محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از سومین رویداد سراسری تولید محتوای بسیج و در جمع خبرنگاران گفت: رویداد سراسری تولید محتوای بسیج، رویداد فوق العادهای بود از این حیث که نشان داد جوانان بسیجی و ایرانی با استعدادهای مثال زدنی به این عرصه وارد شدهاند این در حالی است که در این حوزهها از جمله انیمیشن و بازی سالیان سال بود که در مقایسه با سایر کشورها با کاستی هایی روبرو بودیم.
اسماعیلی افزود: این جوانان و نوجوانان نخبه بسیجی 48 ساعت است در حال فعالیت مداوم برای رقابت در این رزمایش در حوزه فناوری هستند.
این عضو کابینه دولت سیزدهم ادامه داد: برگزاری چنین رویدادی استانداردهای فعالیت در این عرصه را ارتقا داده است و ما امروز با اتکای به این جوانان میتوانیم مدعی باشیم که جزو کشورهای درجه در تولید بازی، انیمیشمن و نرم افزار هستیم.
اسماعیلی یادآور شد: بالاترین میزان مصرف فرهنگی میان جوانان بازیهای دیجیتالی و رایانهای است و این امر بیانگر این مساله است که خوشبختانه بسترهای خوبی در کشور فراهم شده است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در بنیاد بازی های رایانه ای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه های جامعی برای حمایت از این بازی ها پیش بینی کردهایم.
اسماعیلی خاطرنشان کرد: این رویداد ملی، فضا و بستر مناسبی را برای بروز استعدادها فراهم کرده است که متعلق به آحاد جامعه در سراسر کشور است، بر همین اساس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیرامون این امر از چنین اقداماتی حمایت می کند.
* تهدید فضای سایبری به همت بسیج به فرصت تبدیل میشود
سردار حسن حسن زاده فرمانده سپاه تهران بزرگ در حاشیه بازدید از سومین رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج در جمع خبرنگاران گفت: برگزاری چنین رویدادهایی باعث می شود این تولیدات به سمت حرفه ای شدن گام بردارد و اثر مردمی آن این است که چون این رویدادها قبلا در سطح استانی برگزار شده است و برترین این رویداد به این مرحله راه یافته اند موجب می شود انگیزه مضاعفی در میان جوانان کشور ایجاد شود.
وی ادامه داد: بر هیمن اساس استعدادهای برتر این حوزه شناسایی می شود و در صورت استمرار این رویدادها در بین مردم شاهد گسترش این رویدادها خواهیم بود.
سردار حسن زاده اضافه کرد: امسال با همتی که سازمان فضای مجازی بسیج داشته است، شاهد ارتقای سطح تولیدات به لحاظ کمی و کیفی در استان و مراکز استان ها بودیم و بی تردید ادامه این روند بسیار امیدوارکننده است.
وی ابراز داشت: پس از برگزاری این رویداد در سطح کشور، شاهد ایجاد موج انگیزشی میان جوانان بسیجی خواهیم بود و در دل این رویدادهاست که چنین استعدادهایی شناسایی می شوند.
فرمانده سپاه تهران بزرگ خاطرنشان کرد: حوزه سایبری تهدیدی است که با همت و تلاش بسیج میتواند به بهترین فرصت تبدیل شود.
* تیزر بازی رایانهای «فرمانده مقاومت؛ نبرد آمرلی»
همچنین تیزر بازی رایانهای «فرمانده مقاومت؛ نبرد آمرلی» در سومین رویداد سراسری تولید محتوای بسیج با حضور محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر مسئولان برگزاری این رویداد ملی رونمایی شد.
* آغاز داوری تیم های شرکتکننده در سومین رویداد سراسری تولید محتوای دیجیتال بسیج
بابک کرباسی داور سومین رویداد سراسری تولید محتوای دیجیتال بسیجبه ارزیابی خود از تیم های شرکت کننده در مرحله نهایی سومین رویداد سراسری تولید محتوای دیجیتال بسیج پرداخت و گفت: تیمهای شرکت کننده و اعضای آن در سال جاری در مقایسه با سال های گذشته با آمادگی بیشتر و بهتری حضور یافتهاند.
کرباسی افزود: در این دوره از رویداد 29 تیم شرکت کردهاند و بیش از نیمی از تیم ها از استانداردهای لازم برای کار و فعالیت گروهی برای تولید برخوردارند.
داور سومین رویداد سراسری تولید محتوای دیجیتال بسیج ادامه داد: نیمی از روز ابتدایی رقابت در این رویداد به چالش سناریویابی توسط تیم های شرکت کننده گذشت و در ادامه مسیر با راهنمایی هایی که ارائه شد تیم ها مسیر اصلی خود را شناسایی و فرآیند کار خود را آغاز کردند.
وی درباره فرآیند داوری در این دوره از رویداد گفت: در فرآیند داوری همه ی تیم ها بر اساس یک سری از کاربرگ ها و فرم های مربوطه سنجیده ، ارزیابی و امتیازدهی میشوند.
داور سومین رویداد سراسری تولید محتوای دیجیتال بسیج گفت: محصولات تیم ها در حوزه های بازی، انیمیشن و نرم افزار بررسی می شود و در مجموع محصولات تولیدی را بر اساس 100 امتیاز ارزیابی می کنیم، 100 امتیاز در قسمتهای مختلف فرم ها به صورت مساوی تقسیم نشده است به عبارت دیگر در بخش موسیقی کار، امتیاز کمتری نسبت به سایر بخش ها لحاظ شده است.
کرباسی تاکید کرد: روش تولید در محورهای مختلف از اهمیت ویژه ای برخوردار است و در مرحله بعد باید سناریوی مناسبی برای کارها تعریف شود و در نهایت در حوزه فنی استاندارد لازم ارائه شود.
وی یادآور شد:داوری ها در حین کار انجام شد و امروز در ساعات پایانی این رویداد، امتیازدهی لازم صورت می گیرد.
کرباسی خاطرنشان کرد: سه تیم به عنوان برگزیده نهایی در سومین رویداد سراسری تولید محتوای دیجیتال بسیج انتخاب و معرفی می شوند، ضمن اینکه در کناراین امر حدود دو دیپلم افتخار نیز به تیم های دیگر ارائه می شود.
* گردهمایی بسیجیان در رویداد تولید محتوای دیجیتال رسانههای معاند را اذیت کرده است
مسلم معین مسوول فضای مجازی سازمان بسیج مستضعفینگفت: تکیه بر توانمندی ها، ایمان و ظرفیت نسخه شفا بخش امام راحل(ره) قبل از پیروزی انقلاب اسلامی برای پیروزی و نسخه شفا بخش مقام معظم رهبری و نسخه گره گشای ایشان در گام دوم انقلاب اسلامی است.
معین افزود: به تاسی از همین موضوع چشم انداز 10 ساله بسیج با تدبیر و راهبرد فرمانده بسیج شکل گرفته است.
به گفته وی، در حوزه فضای مجازی نگاه ما تکیه بر همین ظرفیت و توانمندی های مردمی است من با پشت گرمی این شبکه و لشکر بزرگ می گویم، دشمن برای ایجاد بحران از هیچ تلاشی فروگذاری نکرده به برکت تلاشگران این عرصه، نتوانسته موفق شود.
مسئول فضای مجازی سازمان بسیج مستضعفین افزود: به تاسی از فرمایشات مقام معظم رهبری می گویم، دوران بزن درو در فضای مجازی تمام شده به طوری که بخشی از این ظرفیت در قالب این رویداد بزرگ خودش را نشان داد.
وی یادآور شد: 689 تیم در قالب 3 هزار بسیجی متخصص دعوت بسیج را لبیک گفتند و 48 ساعت با رویکرد منحصر به فرد تولیدات خود را ارائه دادند.
معین بیان داشت: 108 تیم در قالب 500 بسیجی به رقابت پرداختند و موضوعات در حوزه های مختلف به آن ها ارائه شد البته خبرها حاکی از آن است که این گردهمایی رسانه های معاند را اذیت کرده است.
وی گفت: فعالان فضای مجازی در تمامی حوزه ها معرفی می شوند و شگفتانه ای در خصوص بازی با محوریت حاج قاسم سلیمانی اتفاق می افتد.
مسوول فضای مجازی سازمان بسیج مستضعفین یادآور شد: با استفاده از ظرفیت های تولید محتوای بسیج سال گذشته محصول سفیر عشق رونمایی شد.
* مسیر تولید محتوا اعتلا خواهد یافت
سردار غلامرضا سلیمانی رییس سازمان بسیج مستضعفین در آیین اختتامیه سومین رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج ضمن قدردانی ویژه از سردار شیرازی و دیگر دست اندرکاران برگزاری این رویداد بزرگ گفت: شما جوانان در شبکه مردمی انقلاب اسلامی در فضای مجازی نقش آفرینی میکنید ، امر مهم تولید محتوا در فضای مجازی مهم است و شما جوانان پیشتازان این مسیر هستید.
وی افزود: شما جوانان به فرمایشات مقام معظم رهبری لبیک گفتید بر همین اساس مسیر تولید محتوا اعتلا خواهد یافت و ما خواهیم توانست در پرتو شکل گیری به این شبکه مردمی اقدامات بهینه ای را پیش ببریم.
سردار سلیمانی افزود: اصل ایجاد شبکه گسترده مردمی و انقلابی و اثربخشی آن است.
* بازی «فرمانده مقاومت؛ نبرد آمرلی» رونمایی شد
بازی" فرمانده مقاومت؛ نبرد آمرلی" در آیین اختتامیه سومین رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج از سوی مؤسسه فرهنگی، هنری، رسانهای منادیان رونمایی شد.
این یک بازی مهیج در ژانر اکشن است. داستان این بازی، روایتگر محاصره 80 روزه شهر آمرلی توسط گروه تروریستی داعش و آزادسازی آن به فرماندهی شهید قاسم سلیمانی است.
تولید این بازی در حدود دو سال پیش آغاز شد و برای ارائه روایت جذاب، سازندگان به سراغ ساخت یک بازی اول شخص رفتند تا هیجان و رشادتهای رزمندگانی که علیه تروریستهای داعشی جنگیدهاند به خوبی به مخاطب منتقل شود. این بازی دارای دو شخصیت اصلی با نامهای رامین و بصیر است.
فرمانده مقاومت؛ نبرد آمرلی، یک بازی در سبک تیراندازی اول شخص (First Person Shooter) است که برای ساخت آن از موتور قدرتمند آنریل انجین استفاده شده، که بسیاری از بازیهای روز جهان به وسیله آن ساخته شدهاند.
استفاده از این موتور گرافیکی، به سازندگان این اجازه را داده که اثری با کیفیت بالای گرافیکی بسازند و محیطهای شهر آمرلی را به واقعیترین شکل ممکن طراحی کنند.
این بازی ویدئویی شش ساعت گیمپلی دارد و سینماتیکهای آن به 40 دقیقه میرسد.
یکی از مهمترین ویژگیهای فرمانده مقاومت؛ نبرد آمرلی، تنوع بالای محیطهای آن و وجود فصول مختلف در بازی است.
این بازی دارای محیطهای شهری، بیابانی، جنگلی، نیروگاه، روستاها و پایگاههای تروریستی است. روایت بازی در سه فصل پاییز، زمستان و بهار جریان دارد. سازندگان برای طراحی دقیق این محیطها از هزاران قطعه عکس و فیلمهای واقعی استفاده کردهاند تا بتوانند در کنار گیم پلی مهیج، یک روایت درست و دقیق را به مخاطبان ارائه کنند.
* معرفی و تجلیل از برترینها
بر اساس این گزارش در بخش پویانمایی حمد صالح اسدی، محمد صالح دهقانی، فاطمه عبدلی و نجمه مؤمنی مقدم از استان کرمان به عنوان تیم اول؛ اسماعیل براتوند، امیرحسین درج، علی خندهمی و فاطمه پاکنژاد از استان خوزستان به عنوان تیم دوم و محمد رجبی و مصطفی جعفری از استان گلستان به عنوان تیم سوم انتخاب شدند.
در بخش بازیهای رایانهای بهنام رضایی، رضا شعبانی، سیدرسول قوامی، علیرضا موحد و مصطفی ترابزاده از استان اصفهان به عنوان تیم اول؛ امیرحسین حیدری، سیدمهدی حسینی عباس پورجاویدی، علی مرادی و محمدمتین رضایی از استان قم به عنوان تیم دوم و حمید حامدیفر، رضا رمضانی و محمد متین رضایی از استان قزوین به عنوان تیم سوم انتخاب شدند.
در بخش نرمافزار محمدسعید فداالدینی، مهدی شایان و مهدی نوابزاده از استان کرمان به عنوان تیم اول؛ آریا ولیزاده و پارسا رستمی از تهران بزرگ به عنوان تیم دوم و پویا لیلیزاده، حامد صفرنیا، عارف کشتکار، محمدمهدی نوری و مهدی چکامه از استان خوزستان به عنوان تیم سوم انتخاب شدند.
از دیگر بخشهای این مراسم معرفی چهره سال فضای مجازی بود. در این راستا «محمدرضاگرایی» قهرمان کشتی المپیک و جهان به عنوان چهره سال فضای مجازی انتخاب شد. همچنین مرحومه لیلا امیری، سردبیر پایگاه اطلاعرسانی صبح قزوین، مرحوم مهدی صانعی، مسئول سابق مرکز مپتای استان خراسان رضوی و طیبه ربانی، فرمانده گردان سایبری تایباد به عنوان چهرههای ماندگار معرفی شدند.
لازم به توضیح است که در سومین رویداد ملی تولید محتوای دیجیتال بسیج 680 تیم 12 تا 14 آبان ماه باهم در سراسر کشور رقابت کردند و در ادامه 500 نفر بسیجی متشکل از 108 تیم رقابت خود را با یکدیگر آغاز کردند و تیمهای شرکت کننده در 48 ساعت فرصت دارند، ایده و تولیدات خود را اعلام و اجرایی کنند.
منبع: خبرگزاری تسنیم