عکاس مراسم ازدواج تختی امشب در تلویزیون

مستند «جام عکاسی» به تهیه کنندگی و کارگردانی ابوالفضل توکلی پرتره‌ای از محمد گل جامجو عکاس پیشکسوت است که چهارشنبه ۳ آذر از شبکه مستند پخش می‌شود.
تصویر عکاس مراسم ازدواج تختی امشب در تلویزیون

به گزارش سایت خبری پرسون، به نقل از روابط عمومی شبکه مستند، ابوالفضل توکلی از تولید مستند جدیدی درباره یکی از پیشکسوتان رشته عکاسی خبر داد. این مستند در شبکه مستند سیما تهیه شده و امشب ۳ آذر از تلویزیون پخش می‌شود.

توکلی با اشاره به موضوع این فیلم مستند گفت: مستند «جام عکاسی» پرتره‌ای از محمد گل جامجو یکی از عکاسان پیشکسوت است که سابقه طولانی در عکاسی و به ویژه عکاسی سیاه و سفید دارد. او کارش را در عکاسی «فرشته» واقع در خیابان شوش آغاز کرده و اکنون یکی از باتجربه‌ترین افراد در این حوزه به شمار می‌رود.

وی با اشاره به جنبه‌های متفاوت از زندگی این عکاس عنوان کرد: نکته جالب درباره زندگی محمد گل جامجو این است که او یکی از عکاسان مراسم ازدواج جهان پهلوان تختی بوده است. البته شهرت او بیشتر به دلیل پرتره‌هایی است که از چهره‌های مشهور معاصر گرفته است که از آن جمله می‌توان به افرادی نظیر دکتر قریب، دکتر معین، شادروان اخوان ثالث، مجید محسنی بازیگر، استاد شهریار و ... اشاره کرد.

این مستندساز بیان کرد: محمد گل جامجو همچنین تجربه عکاسی فیلم هم داشته است. اولین بار ساموئل خاکیچیان کارگردان نام‌آشنای کشور عکس‌هایش را می‌بیند و از او دعوت می‌کند تا در پروژه‌های او عکاسی کند. او بعدها نیز در فیلم‌های سینمایی «پستچی» داریوش مهرجویی، «نفرین» ناصر تقوایی و ... عکاسی کرده است. مجموعه‌های تلویزیونی «گل پامچال» و «هزار دستان» نیز از دیگر تجربه‌های عکاسی وی در سریال‌های تلویزیونی است. گل جامجو گنجینه‌ای ارزشمند از عکس‌هایی درباره جنگ تحمیلی و مشهد مقدس در سال‌های قبل از انقلاب دارد.

کارگردان مستند «جام عکاسی» در پایان درباره روند تولید این اثر گفت: این فیلم مستند ۵۴ دقیقه‌ای در تابستان امسال تصویربرداری شد. خیلی دوست داشتم که قسمتی از فیلم را در مکان هایی که وی خاطره داشت، تصویربرداری کنیم اما به دلیل همه‌گیری کرونا در تابستان و پیک پنجم این بیماری بسیاری از این مکان‌ها تعطیل بود. علاوه بر این، دوست داشتیم از حضور بسیاری از پیشکسوتان عرصه عکاسی استفاده کنیم که بسیاری از آنان هم به دلیل همین بیماری معذوریت داشتند.

مستند «جام عکاسی» امشب چهارشنبه ساعت ۲۱ از شبکه مستند پخش می شود و بازپخش آن روز پنجشنبه ساعت ۶ و ۱۵ است.

372458