آلبوم آثار «آهنگسازان جوان» در بازار موسیقی

آثار منتخب فراخوان «آهنگسازان جوان» نشر موسیقی پتریکور منتشر شد. این آلبوم شامل شش اثر برای سولوی فلوت به آهنگسازی برگزیدگان است.
تصویر آلبوم آثار «آهنگسازان جوان» در بازار موسیقی

به گزارش سایت خبری پرسون، آثار منتخب فراخوان «آهنگسازان جوان» نشر موسیقی پتریکور منتشر شد.

این آلبوم شامل شش اثر برای سولوی فلوت به آهنگسازی برگزیدگان فراخوان «آهنگسازان جوان» نشر موسیقی پتریکور است که توسط کلاریز کشاورز؛ نوزانده و مشاور هنری پروژه، اجرا و ضبط شده‌اند. در این آلبوم آثاری از کامیار بهبهانی، پیمان صالحیان، آتا قویدل، فرزان سلسبیلی، ارشان نجفی و علی صادقی به گوش می‌رسد. امین شریفی، آهنگساز و مدیر نشر موسیقی پتریکور، مدیریت هنری این پروژه را به عهده دارد.

در تابستان سال ۱۳۹۹، نشر موسیقی پتریکور از آهنگسازانِ زیر سی و پنج سالِ مقیم ایران دعوت کرد تا آثار خود برای تکنوازی سازهای خانواده‌ی فلوت را به دفتر نشر ارسال کنند. علاقه‌مندان در دو گروه سنی (تا ۲۵ سال، و تا ۳۵ سال) در این فراخوان شرکت کردند. از مجموع ۸۶ اثر دریافت شده برای فراخوان آهنگسازان جوان، ۱۲ اثر به مرحله‌ی دوم راه یافتند. برای ۱۲ آهنگساز راه‌یافته به مرحله‌ی دوم فرصتی ۲ ماهه فراهم شد تا با شرکت در جلسات خصوصی و گروهی، آثار خود را اصلاح و نسخه‌ی نهایی را برای داوری مرحله‌ی دوم بفرستند. در ادامه، ۶ اثر برای اجرا، ضبط و انتشار توسط کلاریز کشاورز و نشر موسیقی پتریکور انتخاب شدند. در مرحله‌ی نهایی و بعد از اجرای ۶ اثر منتخب مرحله‌ی دوم، دو اثر برگزیده‌ی نهایی جایزه‌ی نقدی سه میلیون تومانی فراخوان آهنگسازی نشر موسیقی پتریکور را دریافت کردند.

طبق اعلام کارگروه انتخابِ آثار؛ «رضا والی»، «ارشیا صمصامی‌نیا»، «کلاریز کشاورز» و «امین شریفی»، در گروه الف (آهنگسازان زیر بیست‌وپنج سال)، «اَرشان نجفی» زاده سال ۱۳۸۰، «فرزان سلسبیلی» زاده سال ۱۳۷۷ و «علی صادقی‌زاده» زاده سال ۱۳۷۶ به‌عنوان نفرات اول تا سوم و در گروه ب (آهنگسازان بالای بیست‌وپنج تا سی‌وپنج سال)، «پیمان صالحیان متولد سال ۱۳۶۴، کامیار بهبهانی متولد سال ۱۳۶۵ و آتا قویدل متولد سال ۱۳۶۶ به ترتیب به‌عنوان نفرات برگزیده معرفی شدند.

فراخوان پروژه‌ی آهنگسازان جوان یک رویداد آموزشی و مسابقه برای آهنگسازان زیر سی‌وپنج سالِ مقیم ایران است که از سوی نشر موسیقی پتریکور در ایالات متحده آمریکا شکل گرفته‌است. این رویداد که بخش آموزشی آن شش ماه به طول انجامید در ادامه‌ی پروژه‌ی «امواج نوی ایران؛ آنتولوژی موسیقی نو در ایران برای فلوت» است که از سال ۲۰۱۶ فعالیت خود را زیر نظر نشر موسیقی پتریکور آغاز کرده است. «امواج نوی ایران» متشکل از آثار آهنگسازانی است که در شکل‌گیری صورت موسیقی نو در ایران نقش به‌سزایی دارند. در سال ۱۳۹۹ هم‌زمان با انتشار آلبوم اول پروژه‌ی «امواج نوی ایران»، نشر موسیقی پتریکور به برگزاری رویداد «آهنگسازان جوان» همت گماشت. هدف از برگزاری این رویداد، ایجاد شرایط آموزش، اجرا و ضبط برای آهنگسازان جوان ایرانی عنوان شده است. این پروژه شامل برگزاری کلاس‌های آموزشی، سمینار و سخنرانی توسط آهنگسازان بین‌المللی، همچنین اجرا و ضبط آثار منتخب بوده است. از آهنگسازانِ مهمان این رویداد می‌توان به استادان آهنگسازی دانشگاه‌های هاروارد، ایندیانا، برکلی، سن‌دیه‌گو، کارنگی‌ملون و غیره اشاره کرد.

نشر موسیقی پتریکور (Petrichor Records) در سال ۱۳۹۵ و به مدیریت هنری امین شریفی و کلاریز کشاورز فعالیت خود را در آمریکا آغاز کرد و از آن زمان تاکنون، با هدف انتشار آثار آهنگسازان معاصر، برگزاری رویدادهای موسیقی و کمک به پرورش نسل نوی آهنگسازان ایران مشغول به فعالیت است. فعالیت‌های نشر موسیقی پتریکور تا به امروز شامل انتشار آلبوم‌های موسیقی از آثار آهنگسازان معاصر ایران و جهان، برگزاری کنسرت و برنامه‌های آموزشی و فراخوان‌های آهنگسازی بوده است.

علاقمندان می‌توانند از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی این نشر به نشانی www. petrichor-records. com، صفحه رسمی این نشر در اینستاگرام به نشانی @petrichor. records و صفحه رسمی این نشر در فیس‌بوک به نشانی PetrichorNewMusic در جریان تازه‌ترین رویدادهای مربوط به نشر موسیقی پتریکور در داخل و خارج از ایران قرار بگیرند.

منبع: ایلنا

372261