خاجی در رایزنی با مقامات روسیه مطرح کرد؛

پیگیری حل بحران سوریه درچارچوب ابتکار آستانه

مشاور ارشد وزیر امور خارجه بر اهمیت پیگیری راهکار سیاسی حل بحران سوریه در قالب ابتکار آستانه و استمرار گفت و گوهای سوری _ سوری در چارچوب کمیته قانون اساسی سوریه تاکید کرد.
تصویر پیگیری حل بحران سوریه درچارچوب ابتکار آستانه

به گزارش سایت خبری پرسون، علی اصغر خاجی مشاور ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی در دیدار با «لاورنتیف» نماینده ویژه پوتین در امور سوریه و «ورشینین» معاون وزیر خارجه روسیه پیرامون همکاری های منطقه ای دو کشور بویژه در خصوص سوریه بحث و تبادل نظر کرد.

وی با اشاره به مبارزه مشترک ایران، روسیه در مبارزه با تروریسم در سوریه بر ضرورت همکاری تنگاتنگ دو کشور در حفظ حاکمیت ، بازسازی و کمک به ثبات این کشور تاکید کرد.

خاجی همچنین با اشاره به میزبانی کشورمان برای نشست سران فرمت آستانه بر اهمیت پیگیری راهکار سیاسی حل بحران سوریه در قالب فرمت آستانه و استمرار گفتگو های سوری _ سوری در چارچوب کمیته قانون اساسی سوریه، تاکید کرد.

هیئت روس که از دمشق و بعد از گفتگو با مقامات سوری وارد تهران شد ضمن قدردانی از استقبال گرم طرف ایرانی، اظهار داشت: گفتگو و رایزنی با طرف های ایرانی در سطوح مختلف، همواره موثر و مهم بوده است.

وی همچنین با تاکید بر اهمیت راهکار سیاسی بحران سوریه و تقویت گفتگوهای ملی سوری برای فعال سازی دیدارهای مشترک در قالب فرمت آستانه و دو جانبه ، اعلام آمادگی کرد.

منبع : مهر

371986