آسیب‌های اجتماعی امروز پایتخت ناشی از بی‌توجهی آقایان در گذشته است

شهردار تهران در نشست هم‌اندیشی با نخبگان منطقه ۳ به بی‌توجهی برخی از آقایان در سال‌های گذشته به موضوع آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: قطعا شهرداری تهران در این دوره با همکاری سایر بخش‌ها برنامه‌های ویژه‌ای را اجرا خواهد کرد.
تصویر آسیب‌های اجتماعی امروز پایتخت ناشی از بی‌توجهی آقایان در گذشته است

به گزارش سایت خبری پرسون، علیرضا زاکانی که برای اجرای چهارمین مرحله از پویش قرار خدمت به منطقه 3 شهر تهران رفته است برنامه‌های امروز خود را با ادای احترام به مقام شامخ شهدای گرانقدر آغاز کرد.

علیرضا زاکانی پس از حضور در مقبره‌الشهدای منطقه 3 و ادای احترام به مقام شامخ شهدا در امامزاده اسماعیل(ع) زرگنده حاضر شد.

شهردار تهران پس از زیارت امامزاده اسماعیل زرگنده به همراه معاونین و حمید جوانی شهردار منطقه 3 تهران در جلسه هماهنگی بازدید منطقه حضور پیدا کرد.

شهردار تهران پس از پایان جلسه هماهنگی بازدید خودرویی خود را از سطح منطقه 3 آغاز کرد.

بازدید شهردار تهران از محله اسکان کارگری پسماند و بازدید از آخرین وضعیت پارکینگ طبقاتی نیایش از دیگر برنامه‌های شهردار تهران بود.

به گزارش تسنیم، علیرضا زاکانی در نشست هم‌اندیشی اعضای با نخبگان منطقه 3 حضور پیدا کرد و گفت: خرسند هستم که در این منطقه حضور پیدا کرد‌ه‌ام و از ابتدای صبح با یک بررسی اولیه و نگاه اجمالی بازدیدهایی را از پروژه‌های مختلف منطقه 3 داشته‌ام و ان‌شاءالله بتوانیم با استفاده از ظرفیت نخبگان، شرایط بهتری را برای ادامه زندگی در منطقه 3 فراهم کنیم.

وی تصریح کرد: در منطقه 3 کارهای خوب و شایسته‌ای در حال انجام است اما شهروندان در محیط پیرامونی با سختی‌هایی مواجه هستند که باید به این موضوع توجه شود.

زاکانی با اشاره به فاصله شمال و جنوب در پایتخت خاطرنشان کرد: در منطقه 3 نیز با این معضل روبرو هستیم به طوری که در برخی از محلات از کمترین امکانات محروم هستند و مردم با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کنند.

شهردار تهران با اشاره به اینکه باید نوکری مردم را داشته باشیم، تاکید کرد: کسانی که مسئولیت را برای رسیدن به جایگاه قدرت نگاه می‌کنند آدم‌های کوچکی هستند و در ازای آنها افرادی هستند که بدون چشم‌داشت تلاش‌های بسیاری را برای مردم می‌کنند و کسانی هستند که یک دنیا عزت را به بار می‌آورند.

وی ادامه داد: در تهران دریایی از نیازها وجود دارد و شهرداری یک نهاد خدمتگزار است و این در حالی است که شهرداری به تنهایی نمی‌تواند همه مسائل را حل کند. البته این مسئله به معنای عدم مسئولیت در شهرداری نیست و قطعا باید از ظرفیت تمام دستگاه‌ها و بخش‌ها استفاده شود و لذا مقدمه این کار فراهم شده است.

زاکانی با اشاره به مسئولیت متنوع شهرداری تهران گفت: ما باید این موضوع را بپذیریم و قبول مسئولیت داشته باشیم و با نگاه به آینده شرایط خوبی را فراهم کنیم.

شهردار تهران با اشاره به اینکه اساس ما در مدیریت شهری پذیرش مسئولیت‌های بزرگ خواهد بود، گفت: قطعا در فرآیند اجرای آن گام‌های بزرگی را برخواهیم داشت و از همه ظرفیت‌ها در بخش‌های مختلف بهره‌ خواهیم برد.

وی ادامه داد: حدود 2 ماه و نیم از حضور مدیریت شهری در دوره جدید می‌گذرد و ما در کنار شورای شهر تهران تلاش خود را برای ارائه خدمت مطلوب به شهروندان انجام خواهیم داد و در ابتدای مسئولیت نیز به این موضوع تاکید کردیم که قائل به خدمت در حوزه نرم‌افزاری و سخت‌افزاری خواهیم بود و علاوه بر توجه به روح شهر توجه ویژه‌ای را نیز به کالبد شهر خواهیم داشت و با این تفکر مسیر خدمت‌رسانی را آغاز کرده‌ایم.

زاکانی با اشاره به اینکه تا به امروز شهرداری تهران مسئولیت خود را در حوزه اجتماعی نپذیرفته است، گفت: بالغ بر 21 هزار معتاد متجاهر در شهر تهران داریم و در کنار آن کودکان خیابانی که بخشی از کودکان کار هستند وجود دارد و مشکلات و معضلات دیگری را نیز در ارتباط با تکدی‌گری ناشی از فقر روبرو هستیم و قطعا شهرداری تهران در راستای رفع این آسیب‌ها اقدامات موثری را با مشارکت سایر بخش‌ها انجام خواهد داد.

شهردار تهران با بیان اینکه متاسفانه در سالهای گذشته برخی از آقایان قائل به مسئولیت خود در حوزه آسیب‌های اجتماعی نبوده‌اند گفت: اگر چه دستگاه‌های دیگر از جمله بهزیستی و ... مسئولیتی در حوزه آسیب‌های اجتماعی دارند اما این مسئله منجر به سلب مسئولیت شهرداری نخواهد شد و از نگاه جدید همه باید دست به دست هم بدهیم تا این معضلات را برطرف کنیم.

وی با اشاره به تشکیل مجمع مشورتی نخبگان در محلات و مناطق گفت: تلاش خواهیم کرد تا از ظرفیت نخبگان برای رفع موانع و مشکلات در محلات و همچنین تصمیم‌گیری‌ها استفاده کنیم.

زاکانی در ادامه با اشاره به برخی از دغدغه‌هایی که در جلسه امروز توسط برخی از نمایندگان سازمان‌های مختلف مطرح شد اشاره کرد و گفت: در این جلسه به مشکلات بیماران پروانه‌ای و همچنین اوتیسم اشاره شد که ما باید بتوانیم آلام این خانواده‌ها را کاهش بدهیم و در این بخش از تمام ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها به نحو مطلوب استفاده کنیم.

شهردار تهران همچنین به بحث دستفروشی در پایتخت اشاره کرد و گفت: از یک ماه پیش نیز ما به این موضوع به صورت جدی وارد شده‌ایم و با توجه به اینکه ما 2 هزار و 500 پارک و بوستان داریم باید بخشی از این امکانات را برای این مسئله در نظر بگیریم و از پارک‌ها به صورت چند وجهی استفاده شود.

وی ادامه داد: مدیریت شهری مسئولیت‌های بزرگی را دارد و باید آن را بپذیریم. همچنین باید از ظرفیت نخبگان و مردم در محلات و مناطق بهره کامل ببریم و شرایطی فراهم بکنیم که این عزیزان در محلات خود تصمیم‌گیرنده باشند.

زاکانی همچنین به طرح قرض‌الحسنه و پرداخت وام اشاره و تصریح کرد: در این بخش هم بنا داریم از ظرفیت بانک شهر و شهرداری و همچنین نخبگان استفاده بکنیم تا بتوانیم شرایط پرداخت وام را در محلات به افراد تسهیل ببخشیم.

شهردار تهران ادامه داد: همچنین در بخش مسکن اجتماعی نیز شهرداری تهران می‌تواند با تامین زمین و صدور پروانه و استفاده از ظرفیت خیرین واحدهای مسکونی را احداث و به نوعی این واحدها را از طریق خیرین در اختیار نیازمندان قرار بدهد.

وی در پایان با اشاره به اینکه بحث بیماران پروانه‌ای و ای‌بی نیز حدود سه هفته پیش در هیئت دولت مطرح شد، گفت: در این ارتباط نیز نامه ای به شهرداری تهران ارسال شده است که چه خدماتی را می تواند به این گروه از جامعه ارائه کند.

به گزارش تسنیم، در پایان جلسه امروز علیرضا زاکانی شهردار تهران از یکی از پاکبانان منطقه سه که اخیرا چک 500 میلیون تومانی را به صاحبش برگردانده بود، تجلیل شد.

منبع: تسنیم

371524