عموپورنگ در جمع کودکان افغانستانی

عموپورنگ به میان کودکان افغانستانی رفت و از عشق و حمایت نسبت به این بچه ها سخن گفت.
تصویر عموپورنگ در جمع کودکان افغانستانی

به گزارش سایت خبری پرسون، به نقل از روابط عمومی برنامه، داریوش فرضیایی (عمو پورنگ) مجری و چهره حوزه کودک و نوجوان جمعه ۲۱ آبان به دیدن کودکان افغانستانی در کانون سینما تئاتر «مام میهن» رفت. در این دیدار، مجتبی نوروزی سرپرست سابق رایزنی فرهنگی ایران در کابل، شیراحمد سعیدی از ناشران افغانستان، مهتاب ساحل شاعر و مسئول میز افغانستان در موسسه فرهنگی اکو و زهرا مشتاق، روزنامه‏ نگار و فعال مدنی و اجتماعی حضور داشتند.

این نشست با هدف بازدید مهمانان از روند فعالیت کانون و همچنین افزایش انگیزه در مهاجرین افغانستانی برگزار شد. در دیدار روز جمعه، از دو نفر از نوجوانان این کانون که در مجموعه تلویزیونی «همسایه» بازی کرده بودند، تجلیل شد.

«همسایه» مجموعه‌ای است که به کارگردانی محمدحسین غضنفری با هدف پرداختن به مشکلات مهاجرین افغانستانی و نشان دادن دغدغه‌ها و مشکلات زندگی آن‌ها ساخته شده است.

داریوش فرضیایی پس از بازدید از کارگاه‌های این کانون بیان کرد: من در نگاهِ این بچه‌ها، امید، تلاش، معصومیت و مهربانی می‌بینم و مطمئنم این فرزندان عزیزمان با تلاش و همت خود می‌توانند مسیر موفقیت را پیش ببرند.

وی راز موفقیت و ماندگاری در ذهن مخاطب را این‌گونه بیان کرد: هر روز که کاری را شروع می‌کنید فکر کنید روز اول کاری‌تان است و با انگیزه و تلاش و توکل کارتان را پیش ببرید.

عموپورنگ از دیدار با کودکان افغانستانی و خانواده‌هایشان در سفرهایش به جاهای مختلف گفت و بیان کرد: در این سفرها پی بردم علاوه بر کودکان ایرانی، عزیزان افغانستانی هم جزو مخاطبان پروپاقرص برنامه‌های من هستند و بی شک، تمام عزیزان فارسی‏ زبان در دایره توجه من هستند و علاقه من به کودکان فارسی‏ زبان فراتر از مرزها است.

در این مراسم پس از تقدیر از ۲ نوجوان بازیگر توسط مهمان‌ها، از حمایت‌های داریوش فرضیایی از کودکان و نوجوانان افغانستان، لباس محلی افغانستان (چپن) را که نماد تکریم و سپاس و احترام به افراد است به او اهدا کردند و از زحمات وی به‏ عنوان فردی که در سال‌های زیاد فعالیتش، با کودکان با عشق رفتار کرده و تلاش کرده است تا کودکان ضمن بهره‌مندی از فضایی سرشار از نشاط به مطالب آموزنده‌ای دست پیدا کنند، قدردانی کردند.

سپس خانم مهتاب ساحل از حمایت‌های فعالان فرهنگی ایران از گروه‌های مهاجر افغانستانی قدردانی کرده و برای آینده کودکان و نوجوانان، سعادت و سربلندی و آرامش آرزو کرد.

در انتها داریوش فرضیایی در میان کودکان قرار گرفت و ضمن خرسندی از این دیدار از تمام مسئولین درخواست کرد تا به مشکلات مهاجرین به‏صورت جدی رسیدگی کنند.

این کانون در روزهای جمعه هر هفته، پذیرای بیش از ۳۰۰ نفر از مهاجرین افغانستانی است و کلاس‌های مختلفی در حوزه بازیگری و سینما، فن بیان، طراحی و غیره برگزار می‌کند.

370918