نصب ماکت هواپیمای اف ۴ در شهرستان ملایر به یاد ۹ شهید خلبان

ماکت هواپیمای اف ۴ با بیش از ۵ تن وزن در ابعاد «۱۹ در ۱۴ متر» به یاد ۹ شهید خلبان شهرستان ملایر استان همدان در ورودی این شهر نصب شد.
تصویر نصب ماکت هواپیمای اف ۴ در شهرستان ملایر به یاد ۹ شهید خلبان

به گزارش سایت خبری پرسون، ماکت هواپیمای اف ۴ با بیش از ۵ تن وزن در ابعاد «۱۹ در ۱۴ متر» به یاد ۹ شهید خلبان شهرستان ملایر استان همدان در ورودی این شهر نصب شد.

عابدین صدوقی مسئول یادمان مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در آئین رونمایی از ماکت هواپیمای اف ۴، در شهر ملایر گفت: نیروی هوایی ارتش در دوران دفاع مقدس عملیات‌های موفقیت‌آمیز فراوانی انجام داد و دِین خود را نسبت به انقلاب با شجاعتی وصف‌ناپذیر ادا کرد.

وی با بیان اینکه نیروی هوایی ارتش سهم بسزایی در پیروزی‌های دوران دفاع مقدس دارد، اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس ۲۱۴ خلبان نیروی هوایی ارتش به فیض شهات نائل شدند و نقش شهرستان ملایر در دفاع از این مرز و بوم تقدیم ۹ شهید خلبان تیز پرواز در راه انقلاب و ایران است.

مسئول یادمان مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیروی هوایی ارتش تصریح کرد: در حال حاضر ۱۰۰ اِلِمان، سردیس، عکس و نماد شهدای خلبان در سطح کشور نصب شده که ۳۶ مورد از این یادمان‌ها در ابعاد واقعی ساخته شده است.

وی ادامه داد: ماکت هواپیمای اف ۴ نصب شده در شهر ملایر در ابعاد حقیقی طی ۲ سال به همت هنرمندان این صنعت در نیروی هوایی ارتش ساخته شده است که علاوه بر آن، سردیس ۹ شهید خلبان شهرستان ملایر به همراه کتیبه یادمان شهدا هم نصب خواهد شد.

در ادامه سرهنگ محمد فتحی رئیس مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های نیروی هوایی ارتش با بیان اینکه یادواره شهدای خلبان و ارتشی، شهرستان ملایر در آذر سال ۹۸ برگزار شد، خاطرنشان کرد: نصب سردیس‌های شهدای خلبان، محوطه‌سازی و نامگذاری یک بلوار در شهر ملایر به نام شهدای خلبان از دیگر برنامه‌های در دست اجرا است که امیدواریم با همکاری‌های مسئولان بتوانیم اقدامات لازم در این خصوص را انجام دهیم.

گفتنی است، شهرستان ملایر هزار و صد شهید والامقام را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

370867