به گزارش سایت خبری پرسون، رستم قاسمی در حاشیه مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در پاسخ به سوال درباره قیمت بلیت هواپیما و اینکه چرا تکلیف آن روشن نمی شود اظهار کرد: فردا جلسه ای با حضور نمایندگان شرکت های هواپیمایی داریم که در آن جلسه تکلیف قیمت بلیت هواپیما را روشن خواهیم کرد.
وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا قیمت بلیت هواپیما کاهش پیدا میکند یا خیر؟ گفت: در این جلسه به دنبال متقاعد کردن ایرلاینها برای کاهش قیمت بلیت هواپیما هستیم.
احیای قرارداد با بوئینگ و ایرباس در انتظار نتیجه برجام
وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر برجام به نتیجه برسد آیا قرارداد با بوئینگ و ایرباس احیا خواهد شد یا خیر؟ گفت: این مسئله چندان مشخص نیست و نمی توان پیش بینی درباره آن کرد. چرا که باید ببینیم که برجام به کجا خواهد رسید؟ اما در حوزه هوایی و دیگر بخش ها جمهوری اسلامی ایران به دنبال رفع تحریم ها و استفاده از تکنولوژی روز خواهد بود.
قاسمی ادامه داد: هر کسی بتواند با ساز و کاری مناسب صنعت هوایی ایران را تقویت کند از آن استقبال میکنیم.
باز شدن سامانه نهضت ملی مسکن برای مجردها پس از جلسه با رئیس جمهور
وی همچنین درباره ثبت نام مجردها در سامانه نهضت ملی مسکن گفت: آخر همین هفته شورای عالی مسکن جلسه ای با حضور رئیس جمهور خواهد داشت و بعد از آن سامانه ای را برای ثبت نام مجردها باز میکنیم.
وزیر راه و شهرسازی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه کنترل هوشمند کرونا و سفرها از ابتدای آذر ماه آغاز خواهد شد یا خیر؟ اظهار کرد: جلسات متعددی در این زمینه داشتیم و امیدواریم در آینده نزدیک بتوانیم کنترل هوشمند کرونا را در بخش های مختلف حمل و نقل مانند سفرها اجرا کنیم.
قاسمی همچنین در جلسه تودیع و معارفه رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: خیلی ها انتظار داشتند با شروع تحریم ها ایران دیگر پرنده ای نداشته باشد اما امروز بخش هوایی در حوزه داخلی و خارجی به خوبی کار میکند و توان و قابلیت ساخت بسیاری از تجهیزات را که به آن نیاز داریم دارد. صنعت هوایی به لحاظ تکنیکالی بودن نیازمند اقدامات موثرتر و توجه به دانش فنی داخلی است و باید ناوگان هوایی ایران تقویت شود.
وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: حمل و نقل از مولفههای مهم در وزارت راه و شهرسازی است که در حوزههای زمینی، ریلی، دریایی و هوایی نیازمند اقدامات مهمی هستیم. چرا که با وجود ۱۴۰۰ کیلومتر راه آهن متاسفانه وضعیت صنعت ریلی ما مناسب نیست و در حوزههای اتصال به کوریدورهای بین المللی و ناوگان با مشکلاتی مواجه هستیم. همچنین در حوزه ناوگان زمینی و باری و مسافری نیز مشکلاتی داریم که میتوان به بالا بودن متوسط عمر ناوگان اشاره کرد. البته جلسات متعددی در این زمینه با وزارتخانههای مرتبط مانند وزارت صنعت، معدن و تجارت داشتهایم تا بتوانیم ناوگان حمل و نقل کشور را در حوزههای مختلف نوسازی کنیم.
منبع: ایسنا