در جلسه‌ای با حضور معاون اول رییس جمهوری؛

با تلاش های استاندار ویژه خوزستان مصوبات سفر دولت به استان اجرایی می شود

در جلسه هماهنگی و بررسی اجرای طرح‌های اولویت‌دار استان خوزستان با حضور معاون اول رییس جمهور، وزرا و دستگاه‌های ذی‌ربط در تهران با پیگیری استاندار خوزستان طرح‌ها و پروژه‌های مرتبط با سفر دولت به خوزستان نهایی و شناسنامه‌دار شدند که این طرح ها توسط دولت ابلاغ می‌شوند.
تصویر با تلاش های استاندار ویژه خوزستان مصوبات سفر دولت به استان اجرایی می شود

به گزارش سایت خبری پرسون، صادق خلیلیان، استاندار خوزستان در خصوص طرح هایی که در این نشست مصوب شد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار جهت تکمیل و چهار بانده کردن مسیرهای خوزستان به استان‌های چهار محال بختیاری و کهگیوله و بویر احمدو ارتباط با استان‌های مرکزی و شرقی کشور از جمله استان فارس و استان اصفهان اختصاص یافت.

به گفته استاندار خوزستان این مسیرها از نظر توسعه تجارت و توسعه گردشگری برای استان بسیار مهم به شمار می‌روند که مصوب شد ظرف سه سال تکمیل و به بهره‌‎برداری برسند.

خلیلیان همچنین از تصویب دو خطه کردن راه آهن بندر امام خمینی (ره) به اهواز و اهواز به اندیمشک در این نشست خبر داد.

وی یکی از مصوبات مهم این نشست را ساخت، تکمیل و تجهیز ۱۰ بیمارستان در استان عنوان کرد.

استاندار خوزستان با اشاره به تکمیل آبرسانی به شهرهای خوزستان با اولویت طرح آبرسانی غدیر بیان کرد: در این نشست منابع مالی جهت تکمیل طرح آبرسانی غدیر تامین شد تا این طرح ظرف ۲ سال بتواند به بهره برداری کامل برسد.

شایان ذکر است با تکمیل طرح آبرسانی غدیر ۵۲ درصد جمعیت استان تحت پوشش قرار می‌گیرند.

ی با اشاره به موارد مطرح شده پیرامون شبکه فاضلاب شهری در شهرهای مختلف استان که در سفر دولت مورد تاکید قرار گرفته بودند بیان کرد: این موارد شناسایی و اعتبار لازم برای آن‌ها تامین گردید در این نشست مصوب شد تاسیسات و شبکه های فاضلاب ۱۱ شهر استان خوزستان طی سه سال آینده تکمیل شوند.

خلیلیان بیان کرد: در بحث اشتغال زایی حدود هفت هزار میلیارد تومن توسط بانک ها جهت توسعه اشتغال ، تکمیل زنجیره های پایین دست پتروشیمی ها، صنایع فرآوری بخش کشاورزی و همچنین توسعه و رونق بخشیدن به صنایع نیمه فعال یا تعطیل اختصاص یافت.

وی افزود: طرح‌های مرتبط با اشتغال‌ زنان سرپرست خانوار، کارآفرینان، شرکت‌های دانش بنیان، طرح‌های توسعه فرهنگی نیز در این نشست به تصویب رسید.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: تکمیل گاز رسانی به روستاها و نوسازی پالایشگاه آبادان از دیگر مصوبات این نشست بود.

وی در پایان تاکید کرد: امیدوارم با این اقدامات و منابعی که در اختیار استان قرار می‌گیرد شاهد تسریع در رشد و آبادانی استان خوزستان تا سال ۱۴۰۳ باشیم.

370696