با همت دانشگاه فرهنگیان؛

دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان یزد راهی خانه بخت شدند+ تصاویر

مراسم جشن ازدواج دانشجویان دانشگاه فرهنگیان یزد با حضور تنی چند از مسئولان برگزار شد
تصویر دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان یزد راهی خانه بخت شدند+ تصاویر

به گزارش سایت خبری پرسون به نقل از روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان یزد، مراسم ازدواج دانشجویی و کارگاه های آموزشی با موضوع عوامل اصلی پایداری زندگی زناشویی- راه های صحیح ابراز محبت و همچنین تفاوت های مهم روانی زن و مرد برگزار گردید.

این مراسم که در دو بخش جشن و کارگاه بصورت یک روزه برگزارشد از هنرنمایی هنرمندان نامدار صدا و سیمای استان و با اجرای نمایش طنز بابا نوات و ننه صفا- مسابقه شاد زوجین- همخوانی گروه تواشیح دانشگاه فرهنگیان یزد- شعرخوانی- سخنرانی و همچنین برنامه های جانبی ویژه زوجین استفاده شد.

در بخش جشن پس از تلاوت آیاتی چند از قرآن کریم، ابتدا دکتر منصور دهقان مدیریت امور پردیس های استانی دانشگاه فرهنگیان با بیان لزوم برگزاری چنین برنامه هایی که از محتوای غنی برخوردار است، از همت نهاد رهبری در دانشگاه تشکر و نکاتی را در راستای موفقیت زوجین دانشجو معلم مطرح نمود.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین تولائی ضمن ابراز خرسندی و شکر توفیق خدمت به دانشجویان و خیرمقدم به بیان اهداف برنامه پرداخت و گفت: یکی از نشانه های تربیت یافتگی صحیح در مکتب الهی توکل و اعتماد به وعده ها و فضل خدای سبحان است که در سوره نور آیه 32 فرمود وَأَنْکِحُوا الْأَیَامَى مِنْکُمْ وَالصَّالِحِینَ مِنْ عِبَادِکُمْ وَإِمَائِکُمْ إِنْ یَکُونُوا فُقَرَاءَ یُغْنِهِمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ وَاللَّهُ وَاسِعٌ عَلِیمٌ.

پیوند زناشویی در دوران دانشجویی و جوانی مصداق توکل و توجه به آن آیه است که می فرماید: و البته باید مردان بی‌زن و زنان بی‌شوهر و کنیزان و بندگان شایسته خود را به نکاح یکدیگر درآورید، اگر آن مردان و زنان فقیرند خدا به لطف و فضل خود آنان را بی‌نیاز و مستغنی خواهد فرمود و خدا رحمتش وسیع و نامتناهی و (به احوال بندگان) آگاه است.

تولائی با اشاره به نقش الگویی معلم در جامعه، وظیفه ی او را دمیدن روحیه سرزندگی و نشاط عنوان کرد و گفت: به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب "کسی که چیزی نداشته باشد چطور به دیگران چیزی بدهد" یعنی ابتدا معلم خودش باید به خدای سبحان اعتماد و توکل کند و در راستای رسیدن معنویت و مسایل مادی مورد نیاز زندگی تلاش نماید و سپس دست دیگران را بگیرد و در این مسیر قرار دهد.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه فرهنگیان یزد گفت: هدف از این جشن و کارگاهها ابتدا تشکر از اعتماد جوانان مزدوج دانشجو معلم و ترغیب سایرین و همچنین آموزش زندگی صحیح و راههای تحکیم خانواده مزدوجین بود.

وی در ادامه با ابراز خوشحالی خاطرنشان کرد: اکثر این زوج های دعوت شده مهریه ازدواجشان ۱۴سکه و قریب به اتفاق آنان کمتر از ۱۱۴سکه بود که این هم نشانه ای دیگر از توکل به خدای سبحان و درک بالای دانشجو معلمان دختر است که می دانند مهریه زیاد خوشبختی به ارمغان نمی آورد.

در انتهای مراسم جشن حجت الاسلام و المسلمین تقوی مسئول نهاد سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان نیز با اشاره به ارزش تفاهم و همدلی در ازدواج به نکات ارزشمندی اشاره نمود و گفت: از خودگذشتگی یکی از رازهای اساسی زندگی مشترک است.

در بخش دوم و عصر، کارگاه اول با حضور زوجین و بصورت جمعی با موضوع تفاوت های روانی زن و مرد و در کارگاه پایانی که بصورت اختصاصی و مجرا برگزار شد مسائل زن و مرد و عوامل اصلی و فرعی زندگی زناشویی مطرح گردید.

370478