این ارز دیجیتال جایگزین شیبا و دوج کوین می شود

ارز دیجیتال تورگ اولین یوتیلی میم جهان و یک رقیب جدید در بازار ارزهای دیجیتال است که رقیب جدی دوج‌ کوین و شیبا است و در عرصه بازار رقابت آن ها را تهدید می کند.

تصویر این ارز دیجیتال جایگزین شیبا و دوج کوین می شود

به گزارش سایت خبری پرسون، کسانی که در دنیای ارزهای دیجیتال فعال هستند، حتما با دو ارز دیجیتال پر سر و صدا و پرحاشیه دوج‌ کوین و شیبا آشنایی دارند و داستان خلق این دو ارز دیجیتال و روزهای صعودی آن ها را به یاد دارند. اما به نظر می رسد روزهای اوج این دو ارز دیجیتال رو به افول است چرا که یک رقیب جدی آن ها را تهدید می کند؛ رمز ارز تورگ (TORG) که یک یوتیلی میم (میم کوین کاربردی) است که از قدرت میم مانند دوج کوین وشیبا کوین و کاربردپذیری ارزهایی مانند بایننس کوین و اتریوم استفاده می کند. این ارز دیجیتال در سه ماه گذشته رشد خوبی داشته و در بیشتر صرافی های معتبر بین المللی لیست شده است.

برای اینکه بدانیم این تهدید چقدر جدی است، در ابتدا نگاهی به داستان پر حاشیه دوج‌ کوین و شیبا می کنیم؛

داستان پرحاشیه دوج کوین و شیبا

دوج کوین (Dogecoin) در سال ۲۰۱۳ با نماد سگی از نژاد شیبا اینو (یک نژاد ژاپنی) صرفاً برای شوخی ایجاد شد و حتی پس از مدتی، توسعه‌دهندگان آن هم آن را رها کردند. اما ماجرا به یک بار تغییر کرد چرا که به یک باره ایلان ماسک، میلیاردر آمریکایی و مدیرعامل شرکت تسلا شروع به حمایت از این میم‌کوین کرد اما این حمایت شوخی نبود و واقعا میلیاردر آمریکایی قصد داشت دوج کوین را از یک شوخی به یک ارز دیجیتال قدرتمند تبدیل کند که رقبای سرسخت خود را در بازار ارزهای دیجیتال به چالش می کشید. ایلان ماسک موفق شد و حمایت های او جواب داد و دوج کوین توانست خود را در لیست ۱۰ ارز دیجیتال برتر جهان از لحاظ حجم بازار قرار دهد.

شیبا اینو (Shiba Inu) در آگوست ۲۰۲۰ توسط شخصی ناشناس به نام ریوشی با نماد اختصاری SHIBA ایجاد شد. Shiba Inu یک توکن ERC-۲۰ است که بر روی پلتفرم اتریوم اجرا می شود. نام شیبا اینو از نام یک سگ شکاری در ژاپن گرفته شده است که شبیه به دوج کوین روی سکه نمایش داده می‌شود. این پروژه خود را رقیب دوج کوین می‌داند و طرفداران شیبا اینو لقب «قاتل دوج کوین» (Dogecoin Killer) را به آن داده‌اند و توسعه‌دهندگان آن هم از این لقب استقبال کرده‌اند.

داستان اوج گرفتن شیبا اینو هم مشابه داستان دوج کوین است؛ هر دو یک حامی معروف دارند که به پشتبانی حمایت حامیان خود، رشد می کنند. ویتالیک بوترین حامی شیبا اینو است و تیم شیبا اینو حدود ۴۰ درصد از دارایی خود را در اختیار بوترین قرار داده است.

داستان پرحاشیه این دو ارز دیجیتال انتقادهای زیادی را در دنیای ارزهای دیجیتال برانگیخت چرا که این داستان پرحاشیه ماهیت غیرمتمرکز دنیای ارزهای دیجیتال را زیر سئوال می برد. حتی برخی از اعضای جامعه ارزهای دیجیتال تلاش کردند از تکرار این داستان پرحاشیه در دنیای رمزارزها جلوگیری کنند و اجازه ندهند هر کوین یا توکنی بدون هیچ دلیل منطقی رشد و پیشرفت کند.

این داستان پرحاشیه نشان می دهد رشد قیمت و ارزش ارزهای دیجیتال دوج کوین و شیبا به توییت های ایلان ماسک و ویتالیک بوترین و حمایت های حامیان اصلی خود بستگی دارد و همان گونه مسیر رشد این دو ارز دیجیتال به صورت غیرعقلانی است، امکان ریزش آن ها نیز در همین مسیر قرار دارد و در صورتی که حامی معروف خود را از دست بدهند یا حامی معروف آن ها تصمیم بگیرد سراغ ارز دیجیتال جدیدی برود، ریزش و سقوط آن ها غیرقابل جبران خواهد بود.

این داستان پر حاشیه نشان می دهد که این ارز دیجیتال جدید مثل تورگ (TORG) می تواند رقیب جدی دوج‌ کوین و شیبا باشد و آن ها را تهدید کند. در ادامه با رمز ارز تورگ بیشتر آشنا خواهیم شد.
تورگ، اولین یوتیلی میم جهان است

تورگ یا TORG اولین یوتیلی میم (utilimeme) جهان کریپتوکارنسی است. رمز ارز تورگ اولین یوتیلی میم در دنیاست که برای پرداخت جهت کالا و خدمات در سراسر جهان آماده استفاده است و شرکت ارائه کننده تورگ از ابتدا متعهد شده است که شرایط استفاده کاربردی خود را تأمین کند تا به نیازهای مالی مشترک مردم و مشاغل در سراسر جهان پاسخ دهد.

TORG یک توکن کاملاً غیر متمرکز است که در ۲۰ ژوئیه ۲۰۲۱ (۲۹ تیر ۱۴۰۰) روی شبکه بلاکچین اتریوم و تحت استاندارد ۲۰ERC- راه اندازی شد. این رمز ارز که تمرکز اصلی اش بر اصل “کاربردی بودن” است، مفهوم meme coin های معمولی را به یک مفهوم کاملا جدید به نام utilimemes که ارزش آن مبتنی بر کاربردی بودن و مطلوبیت در استفاده است، ارتقا داده است. بر اساس گزارش شرکت ارائه دهنده این رمز ارز، منحصر به فرد بودن رمز ارز TORG به دلیل کامل بودن آن به عنوان یک ارز غیر متمرکز است. چرا که یک بالانس اگاهانه بین خصوصیات آن که شامل: غیرمترکز بودن، امنیت، پایداری(نواسانات مدیریت شده)، و مفید و کاربردی بودن است، وجود دارد.

همچنین جهت کاربرد پذیری، ارز تورگ به نسبت ۱ به ۱ در شبکه های بلاکچین مانند اتریوم، بایننس اسمارت چین، پولیگان، سولانا و هارمونی موجود است.
آینده رمز ارز تورگ

فعالان حوزه ارز دیجیتال به رمز ارز تورگ به عنوان اولین یوتیلی میم (utilimeme) جهان اقبال خوبی نشان داده اند ارز دیجیتال Torg بارها در لیست ترندهای کوین مارکت کپ لیست شده است که نشان دهنده روزهای صعودی و رشد این ارز دیجیتال جدید در آینده است.

پیش بینی ولت اینوستور از آینده ارز دیجیتال تورگ نیز چنین مسیری را برای تورگ نشان می دهد. این پیش بینی ها نشان می دهد قیمت تورگ تقریبا هر روز افزایش می یابد، چرا که همه روزه صرافی های جدیدی آن را عرضه می کنند و سرمایه گذاران شروع به خرید آن می کنند. این توکن در صرافی های مختلفی مثل UniSwap¡ QuickSwap¡ PancakeSwap¡ AnySwap¡ HotBit¡ DigiFinex¡ CoinTiger¡ CoinPayments¡ BitMart¡ WhiteBit¡ BiBox¡ BitForexو... عرضه شده است. ارزش بازار این کوین هم بسیار سریع است و هر روز در رتبه بندی CoinMarketCap صعود می کند.


منبع: آریا

370271