اعلام برنامه‌های گرامیداشت هفته کتاب در همدان

«احمدرضا احسانی» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از برگزاری ویژه‌برنامه‌های مختلف همزمان با گرامیداشت هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در این استان خبر داد.
تصویر اعلام برنامه‌های گرامیداشت هفته کتاب در همدان

به گزارش سایت خبری پرسون، «احمدرضا احسانی» روز چهارشنبه با اعلام این مطلب افزود: بیست و نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران ۲۴ آبان تا اول آذرماه با شعار «جای خالی را با کتاب خوب پر کنیم» برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان برنامه های متنوعی را برای این هفته تدارک دیده است، اظهار داشت: آیین پایانی دومین دوره انتخاب کتاب سال استان همدان با عنوان «جایزه قلم هگمتانه» و معرفی و تجلیل از برگزیدگان همزمان با هفته کتاب در همدان برگزار خواهد شد.

احسانی همچنین از برپایی نمایشگاه تازه های کتاب استان همدان خبر داد و گفت: برگزاری مراسم عصر کتاب (تجلیل از هادی گروسین، محقق و پیشکسوت برجسته همدانی) از دیگر برنامه های بزرگداشت هفته کتاب در استان همدان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، برگزاری مراسم سفیر کتاب و تجلیل از برگزیدگان و فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی استان را از دیگر ویژه‌برنامه‌های این هفته عنوان کرد و افزود: اهدای کتاب به مراکز آموزشی و فرهنگی و برگزاری جلسات معرفی بررسی و نقد کتاب در مرکز استان و شهرستان‌ها عنوان سایر برنامه‌های بزرگداشت هفته کتاب در استان همدان است.

برگزاری نمایشگاه کتاب در ملایر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان افزود: در همین ارتباط و در آستانه هفته کتاب، نمایشگاه کتاب شهرستان ملایر با مجوز اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری شهرداری و شورای شهر در سرای فرهنگ و هنر این شهر برپا شده است.

به گفته وی، در این نمایشگاه و فروشگاه کتاب‌های کودک و نوجوان، ادبی، تاریخی و روانشناسی با ۵۰درصد تخفیف ارائه می شود.

احسانی افزود: ۴۰۰ عنوان کتاب در قالب ۱۴ هزار جلد در نمایشگاه کتاب ملایر به نمایش گذاشته شده است.

منبع: ایرنا

370159