برای کسی که دوست داریم چه هدیه ای بگیریم؟

بنا بر تحقیقات انجام شده هدیه، بخش مهمی از روابط و تعاملات جوامع انسانی را در بر می گیرد و تعریف مشخصی از این روابط ایجاد می کند.
تصویر برای کسی که دوست داریم چه هدیه ای بگیریم؟

اگر تازه کارید و اولین بار است که به شریک آینده زندگیتان هدیه می دهید، چگونه هدیه ای می دهید؟ هدیه ای که هم ساده و هم شیرین باشد. این مقاله کمک می کند تا هدیه ای به شخصی ویژه بدهید حتی اگر یک ماه یا مدتی هم با یکدیگر زندگی کرده اید.

پک هدیه

اولین ایده پیشنهادی ما برای کسانی که دوست دارند بهترین کادویی را به عشق خود تقدیم کنند، پک هدیه است. پک‌های هدیه جدای از جذاب بودن، یک هدیه لوکس و خاص هستند. دلیل ما برای معرفی پک هدیه، چیدمان زیبا و منحصر به فرد و مهم‌تر از همه بسته‌بندی زیباست.

بیشتر اوقات همه ما تصور می‌کنیم که بسته‌بندی کادویی خیلی اهمیت ندارد. اما توجه کنید که قرار است به شخصی هدیه بدهیم که یکی از عزیزترین و مهم‌ترین فرد زندگی‌مان است. بنابراین باید یک کادویی به او تقدیم کنیم که هم قابل استفاده باشد و هم ظاهر شکیلی داشته باشد. به ویژه زمانیکه آن فرد مقابل شما خانم باشد، بیش از هر زمان دیگری باید به بسته‌بندی کادویی که به او تقدیم می‌شود، توجه کنید. اگر جز افرادی هستید که زمان کافی برای کادوپیچ کردن هدیه‌ای که برای عشق خود در نظر گرفته‌اید ندارید، می‌توانید به ایده پک هدیه فکر کنید. پک‌های هدیه بسته‌بندی مناسبی دارند و معمولا مجموعه‌ای از ابزارها و محصولات مورد نیاز افراد در آن چیده می‌شود.

گل‌ها

گل‌ها یکی از نشانه‌های سنتی ابراز عشق هستند. در قدیم، از گل‌ها و شکوفه‌ها برای تبادل پیام‌های مختلف به‌صورت رمز استفاده می‌کردند. به این زبانِ رمزی «زبانِ گل‌ها» گفته می‌شد. هر گل نشانه‌ای بود و پیامی را به مخاطب انتقال می‌داد. ازآنجاکه در زبان گل‌ها، گل رز نشانه‌ی عشق بود، تعجبی ندارد که گل رز (به‌ویژه گل رز سرخ) از همه‌ی گل‌ها پرفروش‌تر و محبوب‌تر باشد.

ازآنجاکه گل رز گل تابستانی است، شاید در زمستان به‌سختی پیدا شود. به‌همین‌دلیل، بسیاری از گل‌های رز در زمستان از مناطق گرمسیری به مناطق سردسیر می‌آیند و هزینه‌ی حمل و تازه‌نگه‌داشتن آنها نیز به قیمت آن می‌افزاید. بنابراین یک دوجین رز قرمز با کمی تزئینات ممکن است بسیار گران تمام شود.

هدیه ولنتاین - گل رز سرخ

عطر و ادکلن

از گذشته‌های دور تاکنون، هدیه کردن عطر و ادکلن بین دو فردی که به یکدیگر علاقه‌مندند و عشق می‌ورزند، مرسوم بوده است. عطرها خاصیت کاربردی دارند و چون مستقیما با قوه بویایی افراد درگیر هستند، می‌توانند یک هدیه ماندگار تلقی شوند.

معمولا تاثیری که عطر و ادکلن می‌توانند روی روابط بین دو نفری که به یکدیگر علاقه‌مندند داشته باشند، بسیاری بیشتر از هر کادویی دیگر است. همه ما رایحه یک عطر مدت‌ها در ذهن ما می‌ماند. ممکن است رایحه عطری را در دوران کودکی استشمام کرده باشیم، اما تا بزرگسالی همچنان آن رایحه برای‌مان آشناست. بنابراین چه چیزی بهتر از هدیه کردن عطر و ادکلن، آن هم به کسی که عاشقانه دوستش داریم و به دنبال یک رابطه پایدار و ماندگار با او هستیم.

اگر باز هم قانع نشدید، ما دلایل دیگری برای افرادی که به بهانه خرید هدیه برای عشقتان به اینجا آمده‌اید، داریم. عطرها به راحتی احساسات را بر می‌انگیزند. به همین دلیل هم جز هدایای عاطفی محسوب می‌شوند. هدیه کردن عطر به کسی که عشق خطابش می‌کنید، بهترین روش برای نشان دادن محبت و علاقه به اوست. به طور معمول همه ما برای خوشبو شدن، همه روزه از عطر و ادکلکن استفاده می‌کنیم. بنابراین عشق شما هم از قاعده جدا نیست. بی‌تردید هر زمانی که از این هدیه جذاب استفاده می‌کند به یاد شما می‌افتد. دیگر چه چیزی بهتر از اینکه پس از هر بار استفاده، شما را یادآوری می‌کند.

جواهرات

هدیه ولنتاین - جواهرات بدلی

قرن‌هاست که هدیه‌دادنِ جواهر به‌ویژه حلقه، نوعی قول‌وقرارِ عاشقانه به‌شمار می‌رود. حدود یک‌سوم از افراد شرکت‌کننده در یک نظر سنجی (چه زن چه مرد)، جواهرات را به‌عنوان بهترین هدیه برای یک زن انتخاب کردند.

برخلاف سایر هدایای عاشقانه برای همسر، جواهرات تا حدودی به‌دلیل ارزش مادی‌شان محبوب هستند. حتی یک آویز بسیار کوچک که یک سنگ قیمتی نیز داشته باشد بدون محاسبه‌ی زنجیر آن، آن‌قدر گران تمام می‌شود که بی‌چون‌وچرا تعهد شما را نسبت‌به شریک‌تان نشان خواهد داد! زیرا بسیاری از مردم نمی‌توانند فقط برای رابطه‌ای زودگذر که قرار نیست جدی باشد، چنین هزینه‌ای بپردازند.

درهرصورت، بسیاری از افراد واقعا از پسِ چنین هزینه‌ای برنمی‌آیند. اگر شریک زندگی‌تان به مسافرت علاقه‌ی زیادی دارد، شاید خریدن دو بلیط برای رفتن به یکی از بهترین مناطق تفریحی، جایگزین بهتری برای خرید جواهر باشد و شادی بیشتری برای‌تان به ارمغان بیاورد.

جواهرات ارزان‌تر

بااین‌حال اگر عشق‌تان به جواهر علاقه‌ی زیادی دارد، می‌توانید جواهرات زیبایی متناسب با بودجه‌تان پیدا کنید.

  • سنگ‌های آزمایشگاهی: این‌ روزها، سنگ‌های قیمتی مانند الماس، یاقوت‌ سرخ و یاقوت‌ِ کبود را در آزمایشگاه نیز می‌سازند. این سنگ‌ها جواهرات بدلی نیستند و سنگ‌هایی کاملا واقعی هستند، اما با هزینه‌ی بسیار کمتر نسبت به سنگ‌های قیمتیِ استخراج‌شده از دلِ زمین ساخته شده‌اند. می‌توانید یک گردنبند زیبا با سنگ‌های آزمایشگاهی تهیه کنید که هم زیباست و هم ارزان‌تر است.
  • جواهرات بدلی: اگر فرد مقابل شما بیشتر به ظاهرِ جواهر اهمیت می‌دهد و ارزش سنگ آن برایش مهم نیست، می‌توانید جواهرات بدلی که از نظر زیبایی دست‌کمی از جواهرات اصل ندارند تهیه کنید. این جواهرات از شیشه، زیرکونیا، سنگ‌های کم‌قیمت، دانه‌های رنگارنگ یا فلزات ساده به‌شکل تزئینی ساخته شده‌اند. جواهرات بدلی بسیار متنوع هستند و قیمت چندانی نیز ندارند. می‌توانید از بین آنها برای فرد موردعلاقه‌‌تان جواهر مناسبی پیدا کنید.
  • جواهرات قدیمی: مغازه‌های آنتیک‌فروشی، مغازه‌های دست‌دوم‌فروشی و نظایر آنها قطعات جواهر قدیمیِ منحصربه‌فردی مانند زیورآلات، آویزها، حلقه‌ها و گوشواره‌ها عرضه می‌کنند که قیمت‌های آنها بسیار متنوع است. برخی از آنها ممکن است حتی گران‌تر از جواهرات نو باشند و برخی دیگر بسیار ارزان هستند.
  • جواهرات دست‌ساز: برخی جواهرفروشی‌ها، جواهراتی می‌فروشند که مستقیما از سازنده‌ی آنها خریده‌اند. در بین آنها نیز متناسب با هر بودجه‌ای انتخاب‌های خوب و مناسبی وجود دارد.
  • در نهایت می‌توانید خودتان یک قطعه‌ی سفارشی مطابق سلیقه‌ی طرف‌ مقابل‌تان بسازید. فروشگاه‌های صنایع‌ دستی، دانه‌های زینتی در شکل‌ها و رنگ‌های مختلف می‌فروشند که می‌توانید از آنها گردنبند، گوشواره و سنجاق‌سینه درست کنید.

لوازم برقی شخصی

هنوز نتوانستید بهترین ایده خرید هدیه برای عشقم را بیابید. ایده پیشنهادی و کاربردی ما، لوازم برقی شخصی است. آقایان و خانم‌ها به یکسری لوازم برقی نیاز دارند که همه روزه از آن‌ها استفاده می‌کنند. لوازمی مثل ریش تراش، سشوار و اتو مو. بیشتر آقایان حداقل به یک ریش تراش شخصی نیاز دارند. اگر عشق شما هنوز فرصت خریدن یک ریش تراش مناشب را نیافته، شما می‌توانید این کالای مورد نیاز را به او تقدیم کنید.

با توجه به اینکه این روزها همه از داشتن ظاهر آراسته لذت می‌برند، بنابراین سشوار، اتو مو و سایر ابزارهای حالت دهنده مو نیز جز محصولات کاربردی و مناسب برای خانم‌ها و آقایان است. به ویژه آن دسته از افرادی که به خاطر شرایط کاری خود باید همیشه ظاهر آراسته داشته باشند.

تصور کنید که عشق شما فرصتی برای مراجعه مداوم به آرایشگاه ندارد. بنابراین در دسترس داشتن چنین ابزارهایی مثل دستگاه فر کننده مو و یا سشوار می‌تواند کمک زیادی به او کند. او هر زمانی که از آن‌ها استفاده می‌کند، به یاد شما خواهد افتاد و از اینکه چنین هدیه کاربردی را از عشق خود دریافت کرده، خرسند می‌شود.

کتاب

هدیه ولنتاین - کتاب

اگر فردی کتاب‌دوست باشد، در هر مناسبتی می‌توان به او کتاب هدیه داد و مسلما برایش از هر چیزی باارزش‌تر خواهد بود. معمولا متناسب با هر سلیقه و هر بودجه‌ای می‌توان کتاب خوبی پیدا کرد. بسته به سلیقه‌ی فرد مقابل می‌توانید از کتاب‌هایی با جلد ضخیم، کتاب‌هایی با جلد کاغذی، کتاب‌های الکترونیکی و کتاب‌های صوتی استفاده کنید.

ازآنجاکه قصد دارید هدیه‌ای عاشقانه برای همسرتان تهیه کنید، هر کتاب با مضمون عشق می‌تواند انتخاب خوبی باشد. بااین‌حال باید سلیقه‌ی فرد موردعلاقه‌تان را درنظر بگیرید. اگر او عاشق خواندن رمان‌های کارآگاهی است، به‌جای کتاب شعر باید رمان‌هایی در همان سبک‌وسیاق برایش بخرید. اگر طرفدار نویسنده یا شاعر خاصی است، آخرین کتاب منتشرشده از همان نویسنده یا شاعر انتخاب مناسبی است. البته از قبل باید مطمئن شوید کتاب انتخابی شما در کتابخانه‌ی شخصی‌اش نیست.

اگر یک کتاب چاپی را به‌جای کتاب الکترونیکی انتخاب کرده‌اید، دیگر نیازی به کارت‌پستال نیست. می‌توانید احساس‌تان را در صفحه‌ی اول کتاب از زبان خودتان بنویسید و امضا کنید.

ماگ

اگر عشق شما از دریافت هدایای فانتزی و خاص لذت می‌برد، ماگ ایده جالبی خواهد بود. این دست از لیوان‌ها در مدل‌ها و جنس‌های مختلفی ساخته می‌شوند. اما پر طرفدارترین آن‌ها، لیوان ماگ سرامیکی است. چرا؟! زیرا هم ماندگاری بیشتری دارند و هم اینکه برای سرو نوشیدنی‌های سرد و گرم مناسب هستند.

لیوان‌های ماگ که از جنس شیشه هستند، ممکن است دوام کمتری داشته باشند. یعنی زمانیکه به طور همزمان از نوشیدنی سرد و گرم استفاده کنید، به راحتی شکسته شوند.. همچنین لیوان ماگ استیل برای نوشیدنی‌های گرم مناسب نباشند. زیرا برخی معتقدند که جنس استیل می‌تواند تحت تاثیر گرما قرار گیرد و روی طعم چای یا قهوه تاثیر بگذارد. به همین دلیل جنس سرامیکی لیوان ماگ طرفداران بیشتری دارند.

گاهی هدیه دادن یک وسیله شخصی به افراد، آن هم وسیله‌ای که در طول روز بیشترین استفاده را از آن‌ها دارند، نتایج اثربخش بیشتری روی روابط عاشقانه شما خواهد گذاشت. ایده ماگ شاید یک ایده معمولی و ساده برای هدیه دان به عشق به نظر برسد. معمولا همه ما دوست داریم که صبح خود را با سرو نوشیدنی‌های گرم آغاز کنیم، به همین دلیل هم خرید یک ماگ زیبا و جذاب به عنوان هدیه برای عشق یک ایده مناسب و کاربردیست.

فعالیت‌های غیرکلیشه‌ای

هدیه ولنتاین - پیاده‌روی

درست است که معمول‌ترین فعالیت عاشقانه بیرون رفتن برای شام است، اما یک شام عالی واقعا گران تمام می‌شود. زوج‌هایی که بودجه‌ی کافی ندارند می‌توانند از فعالیت‌ها و ایده‌های سرگرم‌کننده اما ارزان‌قیمت‌تری استفاده کنند. مهم این است که در این روز، کنارِ هم خوشحال باشند. موارد زیر هم فعالیت‌های مناسبی به‌شمار می‌روند:

  • به موزه‌های هنری بروید. معمولا موزه‌ها برای بازدید از هر نفر مبلغی دریافت می‌کنند، اما بسیاری از موزه‌های هنری پذیرش آزاد دارند.
  • برنامه‌ی کنسرت‌ها، نمایش و تئاترهایی که در این روز برگزار می‌شوند بررسی کنید. ممکن است در میان آنها برنامه‌های رایگان یا برنامه‌هایی با بلیط نیم‌بها نیز وجود داشته باشند.
  • خرید بروید. حتما قرار نیست چیزی بخرید، می‌توانید فقط تماشا کنید. یک فروشگاه ارزان‌قیمت پیدا کنید و باهم در آن به گشت‌وگذار و تماشا بپردازید. حتی می‌توانید همان‌جا برای یکدیگر هدیه بخرید.
  • سینما یا تئاتر رفتن چندان هم ارزان نیست، اما می‌توانید از سایت یا کلوپ یک فیلم اجاره کنید و در خانه تماشا کنید.
  • می‌توانید در منزل‌تان شطرنج، ماروپله، تخته‌نرد یا هر بازی دیگری که دوست دارید انجام دهید.
  • در این فصل سال، معمولا در بسیاری از مناطق کشور هوا سرد است و بنابراین شاید برای پیاده‌روی چندان مناسب نباشد. اما اگر هوا خوب و آفتابی بود، درنگ نکنید. با یکدیگر در خیابان‌های شهر، پارک، ساحل یا جنگل قدم بزنید.

369791