رئیس سازمان انرژی اتمی:

در شرایط تحریمی باید متوجه آثار و آسیب‌های ناشی از آن نیز باشیم

رئیس سازمان انرژی اتمی در شرایط تحریمی باید متوجه آثار و آسیب‌های ناشی از آن نیز باشیم؛ هدف تحریم نفروختن یک وسیله و دانش نبوده، بلکه هدف آن ایجاد روحیه تسلیم و خلع سلاح است.
تصویر در شرایط تحریمی باید متوجه آثار و آسیب‌های ناشی از آن نیز باشیم

به گزارش سایت خبری پرسون، بنا به اعلام روابط عمومی وزارت دفاع، محمد اسلامی در هفتمین همایش ملی پدافند کالبدی و حفاظت از زیرساخت‌های کشور که امروز در دانشگاه صنعتی مالک اشتر برگزار شد، اظهار داشت: امروز باید نسبت به رویکرد‌های استکبار جهانی در حوزه پدافند غیر عامل توجه داشته باشیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: اگر توجه کرده باشیم در دو سال اخیر دیگر کسی در حوزه تهدید از گزینه نظامی صحبت نمی‌کند، و این رویکرد این سوال را مطرح می‌کند که آیا این گزینه به طور کلی حذف شده یا به جهت تاکتیکی فعلا از سوی دشمن عنوان نمی‌شود؟ این موضوع سبب شد تا به لحاظ سیاسی حجم تحرکات و ظرفیت‌های دشمن را در نظر بگیریم.

وی تاکید کرد: امروزه دشمنان ما با در اختیار گرفتن ظرفیت سازمان‌های بین‌المللی به دنبال گسترش نفوذ بر اداره کشور‌ها هستند و در این زمینه تلاش می‌کنند. یعنی دشمنان برای اینکه فعالیت‌های استکباری خود را در اذهان و افکار عمومی موجه جلوه بدهند، سوار بر اریکه سازمان‌های بین‌المللی شده‌اند.

وی ادامه داد: دشمن از ظرفیت سازمان‌ها و تشکل‌هایی که به طور ذهنی و عینی جهانی قلمداد می‌شوند در راستای اهداف خود استفاده حداکثری می‌کند و اتفاقا این حوزه همان جایی است که ما در آن ضعیف هستیم و هیچ حضور و نفوذی نداریم.

رئیس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: بخش دومی که دشمن بر روی آن اتکا دارد موضوع در اختیار گرفتن ظرفیت‌های تامین مالی و کانال‌های پولی و تسلط بر روند اقتصاد جهانی و فوق‌العاده مهم و با اهمیت است، چراکه همه کشور‌ها امروز اعتبار و درآمدشان از کانال مالی عبور می‌کند و این‌ها در واقع عناصر جدید قدرت هستند که در حوزه پیشبرد اهداف جهان استکباری از آن استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: در شرایط تحریمی باید متوجه آثار و آسیب‌های ناشی از آن نیز باشیم؛ هدف تحریم نفروختن یک وسیله و دانش نبوده، بلکه هدف آن ایجاد روحیه تسلیم و خلع سلاح است. در طول سنوات گذشته استکبار جهانی قبل از اینکه با کشوری وارد نزاع و درگیری شود آن‌ها را خلع سلاح کرده و در واقع پیش از هر چیز صحنه فتح پیروزمندانه را برای خود ایجاد کرده است.

اسلامی با تاکید بر اینکه استکبار جهانی هیچگاه وارد یک جنگ برابر نشده است، گفت: استکبار همواره تا مرحله خلع سلاح ملت‌ها پیش رفته تا صحنه فتح پیروزمندانه را برای خود زمینه سازی کند و در این راستا رسانه از دیگر مواردی است که استکبار جهانی از آن برای نفوذ در عمق جان مردم جهان و پیشبرد برنامه هایش استفاده می‌کند؛ دشمن در این حوزه از رسانه در جهت هویت زدایی و اصالت زدایی از مردم جهان، استفاده می‌کند.

رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به اینکه دشمن با قدرت رسانه به دنبال نفوذ در عمق مغز‌ها و جان ملت‌ها است، گفت: امروز دشمن با ابزار رسانه به دنبال اثرگذاری بر ذهن و باور‌ها است تا از این طریق نیز استراتژی فتح پیروزمندانه را برای خود رقم بزند و بر اراده ملت‌ها تسلط پیدا کند که این موارد امروز در فضای مجازی مشهود است.

وی تاکید کرد: آمریکایی‌ها سال‌ها تلاش کردند تا مشروعیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را زیر سوال ببرند، اما به دلیل حضور پر شور ملت ایران در صحنه نتوانستند کاری از پیش ببرند؛ لذا بر روی مقبولیت کار کردند و تلاش کردند تا مقبولیت جمهوری اسلامی را تضعیف کنند و به صفر برسانند دشمن در این رابطه القاب و اتهاماتی را به مسئولان جمهوری اسلامی زده و این کار را همچنان ادامه می‌دهد.

اسلامی با اشاره به اینکه امروز اصالت‌زدایی و تهاجم در عرصه فرهنگی برای دشمن یکی از ابزار‌های اعمال قدرت محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: ما باید چتر گسترده حفاظت از فکر و باور مردم را ایجاد کنیم چراکه این عرصه اهمیت وافری دارد.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: امروز در ادبیات و رفتار‌های دشمنان احتیاط از درگیر شدن با جمهوری اسلامی به خوبی ملموس و قابل مشاهده است که این نشات گرفته از توان دفاعی جمهوری اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه امروز شناسایی و تخلیه استعداد‌های یک کشور از جمله مولفه‌های تضعیف قدرت یک ملت است، گفت: دشمن در این رابطه تلاش زیادی انجام می‌دهد تا استعداد‌ها و مغز‌های ممتاز را از کشور خارج کند.

اسلامی گفت: باید سیاست‌های داخلی و خارجی را متوازن کنیم تا در این فرایند اولا سرمایه‌های اجتماعی را حفظ کرده و ثانیا بستر‌های لازم را در جهت شکوفایی و پیشرفت فراهم کنیم.

منبع: میزان

369713