به گزارش سایت خبری پرسون، عباس شعبانی صبح امروز با حضور در صحن علنی شورای شهر تهران به بیان برنامه های معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران پرداخت و گفت: متاسفانه در شش محوری که برای بودجه سال ۱۴۰۱ در نظر گرفتید اسمی از معاونت فنی و عمرانی نیست، این در حالیست که در قانون وظایف شهرداری ها، ساخت معابر و زیرساخت ها و همچنین نگهداشت آنها جزو وظایف اصلی شهرداریها است که به معاونت فنی و عمرانی محول شده است.
وی گفت: همچنین طراحی و اجرای پروژه های کلان، مرمت و بازسازی پلها، تونل و تقاطع ها و همچنین هدایت و نظارت بر یکپارچگی عملیاتهای عمرانی جزو وظایف این معاونت است؛ اما می بینیم که از سال ۹۴ بررسی و پایشی بر تقاطعها و پلها نشده و بسیاری از آنها نیازمند مرمت و بازسازی هستند.
شعبانی با بیان اینکه ما تکالیف بر زمین مانده زیادی داریم، گفت: در برنامه دوم و سوم توسعه اجرای برخی از تکالیف مغفول مانده است و بر همین اساس است که ۲۶ پروژه مانده داریم و باید اولویت اجرای پروژهها را به مهمترین آنها که بر زندگی مردم تاثیر مستقیم دارد، بگذاریم.
وی با بیان اینکه شهردار تهران در بازه های زمانی متعدد اعم از شش ماهه، یکساله و نهایتا چهار ساله وظایف کاری به ما محول کرده است، گفت: اولویت ما اتمام پروژه های نیمه تمام است. به عنوان مثال پروژه شهید شوشتری ۱۲ سال است که نیمه کاره مانده و از سویی دیگر اجرای پروژههای تقاطعی و بزرگراهی را در دستور کار قرار دادهایم.
معاون شهردار تهران با بیان اینکه ما برای اجرای پروژه های جدید دو شرط داریم، تصریح کرد: تکمیل پیوستهای مطالعاتی و همچنین تامین اعتبار دو شرط اجرای پروژه های جدید هستند.
وی با بیان اینکه پروژه LRT بزرگراه همت، خرازی و زین الدین را در دستور کار قرار میدهیم، گفت: ساخت تونل شهید متوسلیان و اتصال بزرگراه امام علی به آزاد راه تهران شمال به شرط تامین فاینانس محقق میشود.
شعبانی با بیان اینکه بودجه معاونت فنی و عمرانی ۱۵۰۰ میلیارد تومان بوده است، افزود: این در حالیست که ما برای انجام پروژهها و برنامههایمان در ۴ سال به ۷۴ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که نمیگوییم به صورت نقد پرداخت شود اما می توانیم به روش های مختلف آن را تامین کنیم.
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با اشاره به پروژه LRT گفت: این پروژه می تواند سه بزرگراه را به طول ۵۰ کیلومتر پوشش دهد و در یک مقاطعی دو طبقه خواهد شد که از پایانه شرق آغاز و تا شهربازی هزار و یک شهر امتداد خواهد داشت و ۵۰ ایستگاه دارد و می توان ظرف یک ساعت با سرفاصله مشخص این مسیر را طی کرد و تقریبا ۲۵ مرکز اصلی شهر را در بر میگیرد.
وی با بیان اینکه امکان ساخت، نصب و اجرای این پروژه در ایران وجود دارد، گفت: طبق مطالعات نیمی از این پروژه نیاز به رفع معارض ندارد و محدودیت اجرایی و معارض نداریم و می توانیم با سرعت ادامه دهیم اما یک میلیارد یورو اعتبار لازم دارد که مطالعات اقتصادی آن نشان میدهد که در یک بازه زمانی مشخص به سودآوری میرسد.
وی با بیان اینکه از صیاد تا شیخ فضل الله اوج ترافیک است که در این مقطع LRT دو طبقه میشود، گفت: ما دو پروژه شهید شوشتری و همچنین اتصال یادگار امام به بزرگراه بروجردی و اتصال به مسیر تهران – ساوه را نیز به عنوان اولویت در دستور کار قرار دادهایم.
منبع: ایسنا