ایلان ماسک بازار رمزارزها را تکان داد

ایلان ماسک مدیرعامل تسلا بار دیگر با یک توئیت بازار مالی دنیا را تکان داد. اتفاقی که می‌تواند اثر چشمگیری روی بیت‌کوین بگذارد.

تصویر ایلان ماسک بازار رمزارزها را تکان داد

به گزارش سایت خبری پرسون، ایلان ماسک مدیرعامل تسلا بار دیگر بازار مالی دنیا را تکان داد. اتفاقی که می‌تواند اثر چشمگیری روی بیت‌کوین بگذارد. ماسک در حساب توئیتری خود از دنبال‌کنندگانش پرسید که آیا باید در نتیجه الزامات جدید مالیاتی که قرار است در آمریکا اجرایی شود، ۱۰ درصد از سهام شرکتش ( معادل ۲۵ میلیارد دلار) را بفروشد؟

با گذشت کمتر از ۱۰ ساعت بیش از دو میلیون نفر در این نظرسنجی شرکت کردند و ۵۶ درصد موافق فروش سهام شرکت تسلا بودند.

این توئیت از سوی بسیاری از سرمایه‌گذاران بیت‌کوین و رمزارز به چالش کشیده شد. برخی از ماسک خواستند که پرداخت بیت‌کوینی را برای محصولات شرکت مجددا اجرا کند و برخی دیگر هم این فروش سنگین را یک سیگنال بسیار مثبت برای بازار رمزارزها می‌داند.

یک سرمایه‌گذار مطرح بیت‌کوین که با نام کاربری پامپ در توئیتر فعال است نوشت: «اگر شما ۲۰ میلیارد دلار سهام خود را بفروشید، دولت قادرخواهد بود که برای چند دقیقه با این پرداخت مالیاتی تامین بودجه کند. به هر حال آنها طوری جشن می‌گیرند که شما بودجه را تعدیل کرده‌اید.»

با این حال اکثر پاسخ‌دهندگان به این نظرسنجی از ماسک می‌خواهند که سرمایه‌گذاری بیشتری روی بیت‌کوین یا پروژه‌های دیگر ارزهای دیجیتال انجام دهد. کوین پافرات، تحلیلگر بازارهای مالی با گمانه‌زنی در مورد خرید بالقوه بیت‌کوین گفت، برادر ایلان ماسک بیش از ۱۰۰ میلیون دلار از سهام تسلا را در روز جمعه به فروش رسانده است.

منبع: تجارت نیوز

369604