توصیه راهبردی عضو کمیسیون امنیت ملی به امیرعبداللهیان

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس اعتقاد دارد وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به هند باید درصدد شتاب بخشیدن به روابط اقتصادی دوجانبه باشد.
تصویر توصیه راهبردی عضو کمیسیون امنیت ملی به امیرعبداللهیان

به گزارش سایت خبری پرسون، فداحسین مالکی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی در خصوص اهمیت سفر وزیر امور خارجه کشورمان به هند، گفت: روابط اقتصادی تهران و دهلی در سطح خوبی قرار دارد اما باید ارتقاء یابد.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این مهم در حالیست که سرعت عمل هندی ها در انجام اقدامات دوجانبه مناسب نیست و آسیب زا است.

وی با اشاره به اینکه هندی ها در مواجه با ایران باید شفاف عمل کنند، ادامه داد: در واقع هندی ها باید بدانند داشتن روابط اقتصادی با جمهوری اسلامی به عنوان قدرتمندترین کشور منطقه دارای اهمیت است و در این راستا نباید وابستگی‌شان به آمریکایی ها در روابط دو کشور تاثیر بگذارد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: به عنوان مثال طی قراردادی انجام برخی از امور خدماتی پروژه بندر چابهار به هندی ها سپرده شده اما آنها تعهداتشان را به خوبی اجرایی نکرده اند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بنابراین وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به هند باید درصدد شتاب بخشیدن به روابط اقتصادی دوجانبه باشد.

منبع : خانه ملت

369376