کشتی آزاد زیر ۲۳ سال قهرمانی جهان؛

باخت4 آزادکار و صعود آذرپیرا به نیمه نهایی

در رقابت‌های قهرمانی کشتی آزاد زیر ۲۳ سال جهان، چهار نماینده کشتی آزاد کشورمان منتظر رسیدن حریفان به دیدار فینال هستند.
تصویر باخت4 آزادکار و صعود آذرپیرا به نیمه نهایی

به گزارش سایت خبری پرسون و به نقل از سایت فدراسیون کشتی، مسابقات مقدماتی پنج وزن نخست رقابت‌های کشتی آزاد زیر 23 سال جهان از ساعت 13 امروز (جمعه - 14 آبان 1400) در شهر بلگراد صربستان در حال برگزاری است. نتایج کشتی‌گیران کشورمان تاکنون به شرح زیر است:

براساس این گزارش، در وزن 57 کیلوگرم احمد محمدنژاد پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم در یک کشتی نفسگیر با نتیجه 11 - 11 از سد پاتریک گلوری از آمریکا گذشت و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله، مقابل بکبولات میرزانظر اولو دارنده مدال برنز آسیا از قرقیزستان با نتیجه 7 بر صفر مغلوب شد و باید منتظر حضور این کشتی‌گیر در دیدار فینال باشد تا وی نیز بتواند در گروه بازنده‌ها به کار خود ادامه دهد.

همچنین در وزن 65 کیلوگرم، سیدحسن عبادی در دور نخست با نتیجه 11 بر صفر کارولی کیس از مجارستان را مغلوب کرد. وی در دور دوم با نتیجه 5 بر 4 مغلوب جاویت آجار از ترکیه شد و باید منتظر حضور حریفش در دیدار فینال باشد تا وی نیز بتواند در گروه بازنده‌ها به کار خود ادامه دهد.

در وزن 70 کیلوگرم نیز علی‌اکبر فضلی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با توجه به عدم حضور باسار ندوم از گینه بیسائو روی تشک به پیروزی دست یافت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله مقابل آکمات علی‌اف دارنده مدال نقره جهان از قرقیزستان با نتیجه 10 بر 6 مغلوب شد و باید منتظر حضور حریفش در دیدار فینال باشد تا وی نیز بتواند در گروه شانس مجدد به کار خود ادامه دهد.

علی سوادکوهی هم در وزن 79 کیلوگرم در دور اول با نتیجه 4 - 4 از سد ویکی از هند گذشت. وی در دور دوم مقابل اوکتای حسن از بلغارستان با نتیجه 10 بر صفر به برتری دست یافت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. سوادکوهی در این مرحله در مصاف با ماگومد ماگومایف از روسیه با نتیجه 7 بر صفر مغلوب شد و باید منتظر حضور این کشتی‌گیر روس در دیدار فینال باشد تا وی نیز شانس ادامه کار در گروه بازنده‌ها را به دست آورد.

این نتایج در حالی رقم خورد که در وزن 97 کیلوگرم، امیرعلی آذرپیرا در دور اول با نتیجه 5 بر صفر واسیل پولیوچنکا از بلاروس را مغلوب کرد. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی مقابل زوریکو اورتاشویلی از گرجستان با نتیجه 5 بر 3 به پیروزی دست یافت و به مرحله نیمه نهایی رفت. آذرپیرا در این مرحله به مصاف جاناتان آیلو از آمریکا می‌رود.

منبع: تسنیم

369300