محرابیان:

تأمین اعتبارات و تملک اراضی مشکل اساسی بهره‌برداری سد نمرود است

وزیر نیرو بابیان اینکه مشکل بهره‌برداری سد نمرود گرمسار تأمین اعتبارات تملک اراضی این سد است، گفت: این سد به لحاظ تأمین آب شرب کشاورزی و صنعت استان سمنان حائز اهمیت است.
تصویر تأمین اعتبارات و تملک اراضی مشکل اساسی بهره‌برداری سد نمرود است

به گزارش سایت خبری پرسون، علی‌اکبر محرابیان وزیر نیرو در حاشیه بازدید از سد مخزنی نمرود ضمن بیان اینکه اصلی‌ترین مشکل پیش روی بهره‌برداری از سد نمرود گرمسار بحث تأمین اعتبارات به‌منظور تملک اراضی این سد است، ابراز داشت: با مساعدت و همکاری بنیاد مسکن و همراهی و همکاری مردم روستای سله بن این معضل به‌زودی مرتفع و بهره‌برداری حداکثری از این سد حاصل خواهد شد.

وی بابیان اینکه این سد به لحاظ تأمین آب شرب کشاورزی و صنعت استان سمنان، شهرستان گرمسار و بخشی از شهرستان فیروزکوه از اهمیت بالایی برخوردار است، افزود: می‌بایست از تمام ظرفیت دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط برای بهره‌برداری هرچه سریع‌تر از این سد استفاده کرد.

وزیر نیرو لزوم تسریع در بهره‌برداری از سد مخزنی نمرود گرمسار را خواستار شد و ابراز داشت: طی بازدید میدانی معضلات و مشکلات موجود درروند بهره‌برداری از سد مذکور صورت گرفته است که امیدواریم طی نشست و با هماهنگی دو استان تهران و سمنان این موضوع رفع شود.

محرابیان بابیان اینکه از پروژه احداث خط لوله انتقال آب از سد نمرود به گرمسار ۱۵ کیلومتر در استان سمنان اجراشده است، ابراز داشت: هشت کیلومتر دیگر این مسیر در استان سمنان باقی‌مانده است که دستور احداث صریح آن داده‌شده است.

منبع : مهر

369235