پرسون از مشکلات افتتاح حساب در بانک رسالت گزارش می دهد؛

مشقت در خدمات دهی اینترنتی

همان طور که از نام بانک قرض الحسنه رسالت مشخص است، این بانک فعالیت تسهیلاتی خود را به شکل قرض الحسنه ارائه می دهد و با وجود اینکه یک دهه از عمر این بانک تازه تاسیس می گذرد مشتریان بسیاری را این روزها به خود جذب کرده است.
تصویر مشقت در خدمات دهی اینترنتی

به گزارش سایت خبری پرسون، ارائه وام قرض الحسنه این روزها در بین بسیاری از بانک های دولتی و خصوصی دیگر معنی خود را از دست داده و بانک ها تنها ارائه وام با سودهای نجومی را در دستور کارشان قرار داده اند.

در این بین بانک قرض الحسنه رسالت وارد عرصه بانکی کشور شده است و بدون دریافت سود، وام به شکل قرض الحسنه را ارائه می دهد، فرمول ارائه وام از این بانک به این شکل است که به همان میزان وجهی که نزد این بانک نگهداری می شود وام قرض الحسنه به مشتری تعلق خواهد گرفت، به عبارتی مشتریان بدون در نظر گرفتن سود وجه خود را نزد بانک رسالت می گذارند و به همان اندازه در مدت معین می توانند وام دریافت کنند.

این طرح بانک رسالت موجب شده است که سیل جمعیتی از مشتری به این بانک ورود پیدا کند، از سوی دیگر بانک رسالت فعالیت های خود را اینترنتی انجام می دهد و دیگر هیچ گونه شعبه ای در سرتاسر ایران ندارد و مشتریان تمامی امورات بانکی خود را به شکل اینترنتی باید انجام دهند؛ اما در این میان افتتاح حساب در این بانک کار دشواری شده است و بسیاری از شهروندان با ابراز گلایه از نوع روند افتتاح حساب در این بانک ناراضی هستند.

اپلیکیشن وجود ندارد

بسیاری از شهروندان از جمله افراد سن و سال دار که کمتر از نرم افزارهای جدید و اینترنتی استفاده می کنند توان افتتاح حساب را نخواهند داشت و انتظار این است که بانک رسالت در روند افتتاح حساب اینترنتی خود کمی رونده آسوده تری را مد نظر قرار دهد

یکی از شهروندان در این باره به خبرنگار پرسون گفت: برای افتتاح حساب باید وارد اینترنت شویم و بعد از ورود به سایت این بانک گزینه افتتاح حساب را که انتخاب کنیم وارد مراحل ثبت نام می شویم، به عبارتی اصلا نرم افزار و اپلیکیشنی وجود ندارد که بخواهیم روند ثبت نام را در آن انجام دهیم.

وی روند ثبت نام یا همان افتتاح حساب را امری بسیار پیچیده دانست گفت: بنده چند مرحله ثبت نام کردم که این کار شدنی نبوده و مجبور شده ام با شماره 4747 این بانک که به شکل 24 ساعت پاسخگو است تماس بگیرم، اما نتوانسته ام در آخر ثبت نام کنم.

این شهروند تهرانی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: بسیاری از شهروندان از جمله افراد سن و سال دار که کمتر از نرم افزارهای جدید و اینترنتی استفاده می کنند توان افتتاح حساب را نخواهند داشت و انتظار این است که بانک رسالت در روند افتتاح حساب اینترنتی خود کمی رونده آسوده تری را مد نظر قرار دهد.

پول افتتاح حساب را دریافت کردند اماخدمات ندادند

از آنجا که مادر و پدرم در تهران ساکن بودند مجدد نام نویسی کردم که از بانک تماس گرفتند و عنوان کردند بعد از ثبت نام مجدد به مرکز اجتماعی بانک رسالت در خیابان آیت الله کاشانی خیابان حسن آباد مراجعه کنم و حضورا کارت بانکی را دریافت کنم، بعد از مراجعه مسئول مربوط گفت به تازگی این روند اداری در این بانک حذف شده و باید منتظر باشید تا پستچی کارت بانکی را در اختیار شما قرار دهد؛ اما هنوز خبری از کارت بانکی بنده نیست.

در این بین یکی از هموطنان که ساکن شهر پرند استان تهران است در تماس با خبرنگار پرسون اعلام کرد که بعد از کلی وقت گذاشتن و گذراندن روند طولانی افتتاح حساب و پرداخت مبلغ 20 هزار تومان متاسفانه مسئولان بانک تماس گرفتند و گفتند مجددا باید افتتاح حساب انجام دهید.

وی که خود را طیبه معرفی می کند در پاسخ به سوال خبرنگار ما درباره علت اینکه مسئولان بانک اعلام کردند مجدد باید افتتاح حساب صورت گیرد چیست؟ پاسخ داد: در زمان افتتاح حساب محل سکونت را پرند اعلام کردم، اما چند روز که گذشت با بنده تماس گرفتند که باید کارت بانکی ام را در شهر اسلامشهر تحویل بگیرم و وقتی به این موضوع اعتراض کردم گفتند باید حضوری مراجعه کنید، در غیر این صورت حساب شما مسدود می شود و باید مجدد افتتاح حساب انجام دهید و آدرس را تهران اعلام کنید.

این شهروند ساکن پرند ادامه داد: از آنجا که مادر و پدرم در تهران ساکن بودند مجدد نام نویسی کردم که از بانک تماس گرفتند و عنوان کردند بعد از ثبت نام مجدد به مرکز اجتماعی بانک رسالت در خیابان آیت الله کاشانی خیابان حسن آباد مراجعه کنم و حضورا کارت بانکی را دریافت کنم، بعد از مراجعه مسئول مربوط گفت به تازگی این روند اداری در این بانک حذف شده و باید منتظر باشید تا پستچی کارت بانکی را در اختیار شما قرار دهد؛ اما هنوز خبری از کارت بانکی بنده نیست.

او ادامه داد: حتی در روند ثبت نام در مرحله سوم و چهارم به یک باره برنامه ثبت نام از کار می افتد و مجددا روند نام نویسی را باید از مرحله نخست انجام می دادم.

روند پیچیده برای تسهیلات

یکی دیگر از شهروندان در این باره گفت: واقعا جای تقدیر و تشکر دارد که این بانک به شکل مناسبی وام را پرداخت می کند، اما روند اینترنتی برای تسهیلات این بانک یک پارچه نیست.

وی ادامه داد: برای دریافت وام متقاضیان باید از سه درگاه پیشخوان رسالت، مرات، اینترنت بانک رسالت درخواست دهند که اگر بانک رسالت هر سه درگاه خود را به یک درگاه اینترنتی تغییر دهد خدمات با سرعت بیشتر صورت می گیرد و مشتریان سردرگم نمی شوند.

سرعت در افزایش خدمات رسانی

اقدامات بانک رسالت در ارائه خدمات به شکل اینترنتی گامی ارزنده به شمار می رود تا هموطنان در ایام کرونایی در بانک حضور پیدا نکنند و از سوی دیگر حذف شعبه بانک ها صورت گرفته است و رهنمودهای رهبر انقلاب که اعلام کردند که بانک ها به سمت و سوی احداث ساختمان نروند و اینکه پول مردم در روند تولید ورود پیدا می کند بسیار کار حسنه است؛ اما انتظار این است که سرعت خدمات رسانی به شهروندان افزوده شود.

369094