به گزارش سایت خبری پرسون، علی امام مدیرعامل شرکت مترو تهران درباره اتصال خط 6 مترو به خط یک و خطوط حومهای شبکه راهآهن سراسری اظهارداشت: به موجب توافق صورت گرفته با شرکت راهآهن جمهوری اسلامی ایران و البته مطابق اسناد طرح جامع حمل و نقل ریلی پایتخت، تصمیم گرفته شد مسیر توسعه جنوبی خط 6 که در حال ساخت بوده و مراحل انتهایی خود تا محدوده بعد از حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) در شهرری را پیش رو دارد، حدود 3 کیلومتر دیگر ادامه یابد تا ضمن اتصال به ایستگاه شهرری از خط یک مترو تهران، به شبکه راهآهن سراسری نیز متصل شده و دسترسی پیدا کند.
وی افزود: به این ترتیب یک ایستگاه تبادلی بین خط 6، خط یک و شبکه راهآهن کشوری ایجاد میشود که باعث ارتقاء سطح کارکرد خطوط متروی پایتخت و همچنین آسایش هرچه بیشتر مسافران شهرهای دیگر برای دسترسی به حمل و نقل عمومی تهران خواهد شد.
مدیرعامل شرکت مترو در ادامه به احداث یک پارکینگ و پایانه در انتهای خط 6 با ظرفیت پذیرش 10 رام قطار اشاره کرد و گفت: ساخت پایانه در واقع بخش دیگری از پروژه توسعه خط 6 مترو است که با احداث آن، امکان کاهش سرفاصله حرکتی قطارها در این خط و نیز تعمیر و نگهداری واگنها در اسرع وقت فراهم میشود.
در این راستا جلسات منظم هفتگی و ماهانه برگزار خواهد شد تا به محض اتمام عملیات ساخت تونل توسعه جنوبی خط 6، مراحل احداث ایستگاه تبادلی بین خطوط 6، یک و خط سراسری راهآهن آغاز شود.
گفتنی است در این زمینه طی هفته جاری نشست مشترکی با حضور علی امام مدیرعامل شرکت مترو تهران، مهندس وحیدعلی قارداشی مدیرکل دفتر مهندسی و نظارت تاسیسات زیربنایی شرکت راهآهن کشوری، مهندس علی کاظمی منش مدیرکل راهآهن تهران برگزار شد و در ادامه، بازدید مفصل و مبسوطی از محل تجهیز کارگاه احداث ایستگاه تبادلی مورد نظر به عمل آمد.
منبع: فارس