قدردانی دبیرکل سازمان ملل از ایران جهت برگزاری اجلاس/ افغانستان در آستانه یک فاجعه است

دبیرکل سازمان ملل ضمن قدردانی از ایران جهت برگزاری نشست افغانستان گفت: افغانستان با بحران انسانی مواجه و در آستانه یک فاجعه است.
تصویر قدردانی دبیرکل سازمان ملل از ایران جهت برگزاری اجلاس/ افغانستان در آستانه یک فاجعه است

به گزارش سایت خبری پرسون، «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل در مورد برگزاری نشست وزرای خارجه همسایگان افغانستان گفت :«من از دولت جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری این نشست تشکر می‌کنم. افغانستان با بحران انسانی مواجه و در آستانه یک فاجعه است. چهار موضوع مهم است، اول،کمک‌های بشردوستانه،سازمان ملل متحد در حال اجرایی کردن طرح بشردوستانه وسیع در این کشور است.

نکته دوم این است که ما باید راه هایی برای جلوگیری از نابودی کامل اقتصاد افغانستان پیدا کنیم. ما باید با هم کار کنیم تا اقتصاد دوباره احیا شود و به مردم کمک کنیم تا زنده بمانند.

وی ادامه داد:نکته بعدی این است که مردم افغانستان به یک دولت فراگیر و نماینده مردم نیاز دارند که به قوانین بشردوستانه بین‌المللی و حقوق بشر و آزادی‌های اساسی احترام گذارد. من از نقض حقوق بشر، حقوق زنان، کودکان و اقلیت‌های قومی و مذهبی ، ناراحت هستم.

گوترش افزود: نکته چهارم این است ، افغانستان و منطقه نیز به کشوری امن نیاز دارند، نه کشوری که مرکز تروریسم یا مرکز قاچاق مواد مخدر باشد. این موضوع برای صلح و ثبات در منطقه و سراسر جهان حیاتی است. بیایید با هم برای کمک به مردم افغانستان و تأمین آینده بهتر برای همه تلاش کنیم.

منبع : ایلنا

367995