عذرخواهی وزیر و دلگرمی رئیس؛

آن صبح جمعه کجا و این عصر چهارشنبه کجا!

تصویر آن صبح جمعه کجا و این عصر چهارشنبه کجا!

به گزارش سایت خبری پرسون، دو روز پیش درپی حمله سایبری، جایگاه‌های سوخت در سراسر کشور دچار اختلال شد به طوری که مردم در دریافت بنزین با مشکل روبه رو شدند.

این مشکل اکنون حل شده است اما آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور به منظور بررسی بیشتر ماجرا و حل مشکل روز گذشته از پمپ بنزین میدان فردوسی بازدید کرد و با مراجعان به این جایگاه درباره نحوه توزیع سوخت گفتگو کرد.

وی همچنین به منظور بررسی آخرین وضع عملیاتی کردن جایگاه‌های عرضه سوخت در سراسر کشور و بررسی اختلال پیش‌آمده در سامانه هوشمند سوخت در وزارت نفت حضور یافت.

وی در این بازدید با بیان اینکه وزارت نفت برای حل مشکل پیش آمده کار بزرگی انجام داده است، عنوان کرد: «در مسیر، وضع جایگاه‌های عرضه را بررسی کردم که خوشبختانه شرایط مساعد بود و سوخت‌گیری در جریان است. لازم است همه دستگاه‌ها در مقابل حملات احتمالی دشمن آمادگی داشته باشند، از وزیر نفت و مجموعه کارکنان وزارت نفت برای سرعت عمل در فعال‌سازی جایگاه‌ها تشکر می‌کنم. تمامی دستگاه‌ها نسبت به ایمن‌سازی سامانه‌های خود در جهت خدمات‌رسانی پایدار به مردم اقدام کنند، همچنین از مردم نیز تشکر و قدردانی می‌کنم.»

رئیس جمهور اعتماد و همکاری مردم را در حل این مسئله سرمایه‌ای بزرگ برای کشور توصیف کرد که همواره به آن نیازمندیم و افزود: «نکته بسیار مهم این است که این نه اولین حمله سایبری به کشور است و نه آخرین حمله خواهد بود؛ وزارت نفت و همه دستگاه‌ها و بخش‌های دیگر کشور باید تدابیر لازم را برای پیشگیری از حملات سایبری آینده به بهترین و دقیق‌ترین شکل انجام دهند.»

می‌خواهند مردم را عصبانی کنند

در ادامه رئیس جمهور در جلسه هیئت دولت با تاکید بر ضرورت پیش‌بینی، پیشگیری و تجهیز در مقابل حملات سایبری گفت: «عده‌ای قصد دارند با ایجاد بی‌نظمی و اخلال در زندگی مردم آنان را عصبانی کنند.»

سید ابراهیم رئیسی با اشاره به حمله سایبری به سیستم جایگاه‌های سوخت در کشور گفت: «هدف از این اقدام مختل کردن زندگی مردم بود تا بتوانند به مقاصد مشخص خود برسند. در این حمله سایبری نه تنها مسئولین دچار سردرگمی نشده بلکه بلافاصله شرایط را مدیریت کردند و مردم نیز آگاهی خود را در مواجهه با این مشکل نشان دادند و با هوشیاری اجازه ندادند که کسی بتواند سوء استفاده و فرصت طلبی کند.»

رئیسی با تمجید از اطلاع‌رسانی به موقع رسانه ملی تاکید کرد: جا دارد صمیمانه از همراهی و همکاری مردم نیز قدردانی کنیم. متقابلاً وزارت نفت باید نسبت به جبران آثار اخلال ایجاد شده، اقدام نماید که حقی از مردم ضایع نگردد. » رئیسی تاکید کرد: «باید در عرصه جنگ سایبری آمادگی جدی داشت و دستگاه‌های مربوطه با تقسیم کار مناسب، اجازه ندهند دشمن در این عرصه اهداف شوم خود را پیگیری کرده و در روند زندگی مردم مشکل ایجاد کند.» رئیس جمهور در ادامه با تاکید بر اهمیت و اولویت خدمت‌رسانی و رفع مشکلات مردم، گفت: «مسئولین باید توجه داشته باشند که هر کسی که شهروند ایران است و در این مملکت زندگی می‌کند فارغ از دین و مذهب و قوم و نژاد بر گردن ما حق دارد و ما نیز نسبت به آنان تکلیف و وظیفه خدمت‌رسانی داریم لذا نگاه و رویکرد مسئولین باید خدمت به همه اقشار و مردم باشد.»

367908