واتس اپ از گوشی‌های قدیمی خداحافظی کرد

شاید توقف پشتیبانی واتساپ از سیستم عامل‌های قدیمی‌تر اندروید و آی او اس به مذاق صاحبان گوشی‌های هوشمند قدیمی خوش نیاید. اما این اتفاقی است که یک هفته دیگر سراغ مان می‌آید. برای همین باید راه‌های دسترسی به واتساپ را بررسی کنیم.
تصویر واتس اپ از گوشی‌های قدیمی خداحافظی کرد

به گزارش سایت خبری پرسون، واتساپ در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که کارایی این پیام رسان از اول نوامبر (۱۰ آبان ماه) روی گوشی‌های هوشمند قدیمی متوقف می‌شود. طبق این اطلاعیه از این پس واتساپ تنها روی گوشی‌های هوشمند با اندروید بالاتر از ۴.۱ آیفون‌های با سیستم عامل بالاتر از ۱۰.۱ IOS اجرا خواهد شد.

اگر تلفن همراه تان از نسخه اندروید پایین‌تر از ۴.۱ پشتیبانی می‌کند، از هفته آینده دسترسی تان به پیام رسان واتساپ قطع خواهد شد، بنابراین یا باید گوشی تلفن همراه تان را ارتقا دهید، یا از واتساپ خداحافظی کنید.

البته این اولین بار نیست که بروزرسانی‌های واتساپ کار را برای دارندگان گوشی‌های تلفن همراه قدیمی‌تر محدود می‌کند، احتمالا آخرین بار هم نخواهد بود.

حدود ۴۵ روز قبل هم واتساپ پشتیبانی از گوشی‌های تلفن همراه با سیستم عامل اندروید نسخه ۴.۰.۴ را متوقف کرد. سیستم عاملی که حدود ۱۰ سال قبل عرضه شد.

پیش از این و در پایان سال ۲۰۲۰ نیز واتساپ پشتیبانی از تلفن‌های همراه هوشمندی که نسخه سیستم عامل آن‌ها پایین‌تر از iOS ۹ و اندروید ۴.۰.۳ بود، متوقف کرد.

منبع: فرادید

367682