کاهش محسوس دما در استان های شمالی کشور

ساحلی خزر اردبیل و بخش‌هایی از آذربایجان شرقی و شمال آذربایجان غربی، ارتفاعات رشته کوه البرز بارش شدید باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید را شاهد خواهیم بود.
تصویر کاهش محسوس دما در استان های شمالی کشور

به گزارش سایت خبری پرسون، کبری رفیعی گفت: امروز در ارتفاعات استان‌های البرز مرکزی و زاگرس مرکزی بارش‌های پراکنده رخ خواهد داد.

وی ادامه داد: از بعد از ظهر فردا دوشنبه و روز سه شنبه با توجه به جریانات سرد شمالی در نوار شمالی کشور کاهش محسوس دما را خواهیم داشت.

وی گفت: در استان‌های ساحلی خزر اردبیل و بخش‌هایی از آذربایجان شرقی و شمال آذربایجان غربی، ارتفاعات رشته کوه البرز بارش شدید باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید را شاهد خواهیم بود که با توجه به شذت بارش‌ها بالا آمدن آب رودخانه‌ها، آب گرفتگی معابر و طغیان رودخانه‌ها پیش بینی خواهد شد.

وی افزود: به طور کلی چون بارندگی‌ها درمناطق سردسیر به شکل برف خواهد بود کاهش دید و لغزندگی جاده‌ها را درگذرگاه‌های کوهستانی شاهد خواهیم بود که لازم است شهروندان توجهات لازم را بفرمایند.

رفیعی گفت: در روز چهارشنبه هم استان‌های ساحلی خزر و ارتفاعات البرز و خراسان شمالی بارش خواهیم داشت، بارش‌ها در ارتفاعات البرز به شکل برف خواهد بود.

این کارشناس هواشناسی گفت طی این مدت دریای خزر نیز مواج خواهد بود.

وی ادامه داد: بخش‌های جنوبی کشورمان از جمله هرمزگان، جنوب کرمان و سیستان و بلوچستان و سواحل دریای عمان طی سه روز آینده بارش خواهند داشت که در این مناطق بارش‌ها به شکل رگبار و رعد و برق خواهد بود.

وی در مورد وضعیت جوی تهران گفت: آسمان تهران امروز صاف خواهد بود، در اواسط روز وزش باد را شاهد خواهیم بود، حداکثر دما ۲۰ درجه و حداقل دما ۱۰ درجه بالای صفر خواهد بود.

منبع: ایلنا

367244