باید در برابر زیاده‌خواهی دشمنان اسلام ایستادگی کنیم

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه ما باید در برابر زیاده‌خواهی دشمنان اسلام ایستادگی کنیم، گفت: جوامع و گروه‌های اسلامی باید با مردم سالاری دینی به دنبال حل مشکلات باشند و از نزاع دوری کنند و صلح عادلانه و مدارای عاقلانه را در دستور کار خود قرار بدهند.
تصویر باید در برابر زیاده‌خواهی دشمنان اسلام ایستادگی کنیم

به گزارش سایت خبری پرسون، حجت‌الاسلام حمید شهریاری در مراسم اختتامیه سی و پنجمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی، ضمن تبریک میلاد حضرت محمد صلی الله علیه گفت: با توجه به شرایط کرونایی این اولین جلسه حضوری کنفرانس است که به صورت حضوری و وبیناری برگزار شد. در افتتاحیه هم با حضور رییس‌جمهور به دلیل محدودیت کرونایی در خدمت ۳۵ مهمان بودیم.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ضمن تشریح برنامه‌های انجام شده طی هفته گذشته در سی و پنجمین کنفرانس وحدت اسلامی بیان داشت: کار حجیمی امسال شکل گرفت بالغ بر ۳۹ کشور سخنرانی داشتیم و حدود ۵۱۴ سخنرانی برای ما ارسال شد.

وی با بیان اینکه در این دوره از کنفرانس موفق شدیم ۱۲ جلد موسوعه آثار آیت‌الله تسخیری را به چاپ برساندیم ادامه داد: مجموعه مقالات نیز به ۳ زبان به چاپ رسیده است.

شهریاری گفت: امروز شاهد جنگ و تنازع در جهان اسلام هستیم این در حالی است که استکبار جهانی همواره در تلاش هستند با ایجاد جنگ حضور خود را در منطقه موجه جلوه بدهند. از سویی برخی کشور‌های منطقه با کمک به استکبار به این موضوع دامن می‌زند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: ما باید برای مشکلات در منطقه راهکار‌هایی داشته باشیم از جمله اینکه در برابر استکبار جهانی با ارتقاء قوت و قوی شدن مقاومت کنیم.

وی با بیان اینکه ما باید در برابر زیاده‌خواهی دشمنان اسلام ایستادگی کنیم گفت: جوامع و گروه‌های اسلامی باید با مردم سالاری دینی به دنبال حل مشکلات باشند و از نزاع دوری کنند و صلح عادلانه و مدارای عاقلانه را در دستور کار خود قرار بدهند.

منبع: میزان

367204