معرفی نماینده فلسطین به اسکار

فیلم «بیگانه» اولین ساخته امیر فخرالدین به عنوان نماینده فلسطین برای رقابت در بخش بین‌المللی اسکار ۲۰۲۲ معرفی شد.
تصویر معرفی نماینده فلسطین به اسکار

به گزارش سایت خبری پرسون، به نقل از ورایتی، فیلم «بیگانه» اولین ساخته امیر فخرالدین به عنوان نماینده فلسطین برای رقابت در بخش بین‌المللی اسکار ۲۰۲۲ معرفی شد.

«بیگانه» به نویسندگی و کارگردان امیر فخرالدین که به عنوان نماینده فلسطین برای رقابت در بخش بین‌المللی اسکار ۲۰۲۲ معرفی شده درباره پزشکی است که در بلندی‌های جولان با بحران وجودی دست به گریبان است.

در همین حال «اینترامویز» ایتالیا اعلام کرد حقوق جهانی این فیلم را که در جشنواره فیلم ونیز امسال در بخش «روزها» به نمایش درآمد و جایزه «ادی‌پو ری» را از آن خود کرد، به دست آورده است.

در فیلم «بیگانه» اشرف برهوم بازیگر فلسطینی فیلم‌هایی چون «پادشاهی» و «اینک بهشت» در نقش یک پزشک بی‌مجوز بازی می‌کند که پس از نجات یک مجروح در بازگشت از جنگ سوریه، اوقات خوبی ندارد.

این فیلم محصول مشترک فلسطین، قطر و آلمان است.

گفته شده این فیلم اولین قسمت از سه‌گانه‌ای به کارگردانی فخرالدین است و دومین فیلم بلند وی با عنوان «هیچ چیز از هیچ چیز باقی نمی‌ماند» در دست ساخت است.

تاکنون ۵۸ کشور نمایندگان خود را برای شرکت در رقابت اسکار بین‌المللی معرفی کرده‌اند.

هنگ‌کنگ با «صفر تا قهرمان»، اوروگوئه با «تئوری شیشه شکسته»، تونس با «پروانه طلایی»، سوئد با «ببرها»، اسلوواکی با «۱۰۷ مادر»، پرو با «رییس قوی»، پاراگوئه با «هیچ چیز جز خورشید»، مقدونیه شمالی با «خواهری» و مونته‌نگرو با «پس از زمستان» از جدیدترین کشورهایی هستند که نمایندگان خود را به اسکار معرفی کرده‌اند.

در سال ۲۰۲۱ در مجموع ۹۳ کشور برای اسکار بین‌المللی با هم رقابت کردند.

367143