شروع خوب «تل ماسه» در گیشه آمریکا

«تل ماسه» در سینمای آمریکا و کانادا فروش خود را با ۵ میلیون دلار آغاز کرده در حالی که در بازار جهانی تا امروز نزدیک به ۱۳۰ میلیون دلار فروخته است.
تصویر شروع خوب «تل ماسه» در گیشه آمریکا

به گزارش سایت خبری پرسون، به نقل از ورایتی، فیلم "تل ماسه" اقتباسی از رمان "فرانک هربرت" به همین نام در پیش‌نمایش پنجشنبه شب خود توانست 5 میلیون و 100 هزار دلار فروش کند. این فیلم در 4 هزار و 100 سینما اکران می‌شود و انتظار این است که بتواند در سه روز نخست اکرانش بین 30 تا 40 میلیون دلار فروش کند. داستان تل ماسه درباره خانواده اشرافی است که در تلاش برای کنترل سیاره‌ای صحرایی هستند که ماده حیاتی و ارزشمندی به نام SPICE دارد.

کمپانی برادران وارنر و لجندری این فیلم را بطور همزمان در سینماها و HBO MAX‌ اکران می‌کنند. این بخشی از یک استراتژی بزرگ‌تر استدیو است که بدلیل شیوع ویروس کرونا فیلم‌هایش را در سرویس آنلاین اکران می‌کند.

فیلم پرفروش آخر هفته قبلی "هالووین می‌کشد" از پنجشنبه شب 4 میلیون و 900 هزار دلار فروخته و تا اینجا 49 میلیون و 400 هزار دلار فروش کرده است درحالی که فیلم "زمانی برای مردن نیست" 6 میلیون و 300 هزا دلار فروش کرده و در مجموع فروش خود را به 55 میلیون و 200 هزار دلار رسانده است. فیلم دیگر پرفروش هفته اخیر یعنی "رون اشتباه کرده است" انیمیشنی ماجراجویی از دیزنی و قرن بیستم در پیش‌نمایش خود 240 هزار دلار فروخته است. این انیمیشن فانتزی و کمدی می‌تواند بین 7 تا 10 میلیون دلار فروش کند.

تل ماسه که بطور وسیعی مورد توجه منقدین قرار گرفته بود توسط کارگردان نامزد اسکار "دنی ویلنوو" نویسنده فیلم‌هایی مانند "بلیدرانر" 2049 و "ظهور" کارگردانی شده است. این فیلم با بازی بازیگرانی مانند "تیموتی شالامی" و "اسکار آیزاک" با بودجه 165 میلیون دلار ساخته شده است.

این فیلم همچنین در بازار چین 6 میلیون و 450 هزار دلار فروخته است و بعد از فیلم پرفروش "نبرد در دریاچه چانگجین" در جدول فروش قرار گرفته است. فروش بین المللی این فیلم 129 میلیون دلار بوده است.

367110