شنیدن «شش قطعه موسیقی مجلسی» در یک آلبوم

آلبوم «شش قطعه موسیقی مجلسی» با هنرمندی نوید برگریزان در قالب یک اثر متفاوت و کمتر تجربه شده موسیقایی پیش روی مخاطبان قرار گرفت.
تصویر شنیدن «شش قطعه موسیقی مجلسی» در یک آلبوم

به گزارش سایت خبری پرسون، «شش قطعه موسیقی مجلسی»، مجموعه‌ای از آثار نوید برگریزان آهنگساز و موزیکولوژیست است که در ۱۰ سال گذشته ساخته شده است.

این مجموعه که در آلمان، دانمارک و آمریکا اجرا و ضبط شده ، گوشه‌ای از تجربیات آهنگساز، شامل سه قطعه‌ تکنوازی برای ویولن، ویولا، ساکسیفون آلتو و همچنین یک دونوازی فلوت و پیانو، یک کوارتت زهی و یک قطعه برای کلارینت باس و صداهای الکترونیک هستند.

آهنگساز در این قطعات، تجربیات خود را در زمینه‌ میکروتونالیته و کوک با تأثیرات اینتروالیک و ریتمیک فرهنگ‌های موسیقایی غیر غربی در هم می‌آمیزد. او هم‌چنین از تکنیک‌های ناشی از ترکیبات اصوات الکترونیک و بداهه‌نوازی نوشته شده استفاده می‌کند و سعی در بسط زبان موسیقایی خود بر پایه‌ پژوهش‌هایش دارد.

«کانوبالیزم» برای باس کلارینت و صداهای الکترونیک با اجرای یوناس فرولوند، «تمرین کوک شماره ۳» برای کوارتت زهی با اجرای کوارتت زهی بوستون، «اسپین تاپ» برای ویولن سولو با اجرای ایمی لیدل، «تابلوهای یک میکرو – نمایشگاه» برای ساکسوفون آلتو با اجرای لوران استوپی، «دریاچه مسی» برای ویولای سولو با اجرای مانفرد اشتانکه، «تمرین کوک شماره صفر» برای فلوت و پیانو با اجرای امیلی تئوبالد با نوازندگی فلوت امیلی تئوبالد و نوازندگی پیانو ناستازیا ناپلوکووا قطعاتی هستند که در این آلبوم گنجانده شده اند.

منبع: مهر

366889