پرسون گزارش می‌دهد؛

حرفه آموزی؛ دغدغه انجمن نابینایان

مدیر عامل انجمن نابینایان گفت: با شهرداری برنامه های مناسب سازی در معابر، اتوبوس، مترو ایجاد کردیم.  امیدواریم در وزارت خانه ها و ارگان ها افراد نابینا را ببینند. یکی از دغدغه های انجمن نابینایان حرفه آموزی است.
تصویر حرفه آموزی؛ دغدغه انجمن نابینایان

به گزارش سایت خبری پرسون، مراسم روز جهانی نابینایان همراه با برگزاری برنامه های هنری، آیین رونمایی از کتاب های "ظاهر یک زن" و "تاریک تر از روشنایی" در هتل پارسیان آزادی برگزار گردید.

علی اکبر جمالی مدیر عامل انجمن نابینایان ایران گفت: دلیل برگزاری این همایش، روز جهانی نابینایان است.

وی بیان داشت: ۲۳ مهر ماه روز جهانی نابینایان است؛ که در این روز در کلیه سازمان ها و ارگان های مردمی مراسمی تشکیل می شود و در این مراسم ارگان های دولتی اقداماتی را که در ارتباط با نابینایان انجام دادند را گزارش می دهند.

جمالی بیان داشت: دو نوع نگرش مثبت و منفی در رابطه با نابینایان وجود دارد. نگرش منفی آن است که افراد نابینا هیچگونه توانمندی ندارند؛ لیکن نگرش مثبت افراد نابینا را توانمندانی که میتوانند در سطح جامعه فعالیت‌های ارزنده ای داشته باشند، می داند.

مدیر عامل انجمن نابینایان توضیح داد: ۳۰۰۰ دانشجو در مقاطع مختلف داریم که در حال تحصیل هستند. مسئولین محترم فرصت های برابر را به دنبال احیای حقوق نابینایان فراهم کنند .

وی تاکید کرد: بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر نابینا داریم که حافظ کل قرآن هستند.

جمالی بیان کرد: با شهرداری برنامه های مناسب سازی در معابر، اتوبوس، مترو ایجاد کردیم. امیدواریم در وزارت خانه ها و ارگان ها افراد نابینا را ببینند. یکی از دغدغه های انجمن نابینایان حرفه آموزی است.

در حاشیه این مراسم مسعود شادکام رئیس انجمن نابینایان ایران بیان داشت: این انجمن در سال ۱۳۷۳ تاسیس گردید. موضوع فرهنگی، رفاهی، توانبخشی به جامعه هدف کم بینا و نابینا از مواضع انجمن می باشد‌.

وی تاکید کرد: شرکت سامسونگ در راستای مسئولیت اجتماعی اقدام به تاسیس کتابخانه برای نابینایان و کم بینایان کرد.

شادکام خطاب به هنرمندان بیان کرد: شما هنرمندان شخصیت معروفی دارید و از این معروفیت و محبوبیت در راستای کمک به هم نوع استفاده کنید.

وی بیان داشت: بعضی از مسئولان در بحث خرید تجهیزات به نابینایان قول هایی دادند؛ ولی عمل نکردند.

در پایان مراسم از عوامل فیلم شکستن و روشنایی تشکر گردید.

ساراپیرانه

366809