اهدای نشان فداکاری ارتش به خانواده شهید «علی لَندی»

نشان فداکاری اعطایی ارتش به شهید علی لندی، با حضور معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش به خانواده معظم این شهید، اهدا شد.
تصویر اهدای نشان فداکاری ارتش به خانواده شهید «علی لَندی»

به گزارش سایت خبری پرسون، بنا به اعلام روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ «عباس فلاح» با همراهی امیر سرتیپ دوم حمزه بیدادی فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب غرب ارتش با حضور در منزل پدر شهید علی لندی، به نمایندگی از امیر سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش، نشان فداکاری ارتش را به خانواده این شهید والامقام اهدا کردند.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در این مراسم طی سخنانی گفت: انتقال فرهنگ ایثار و فداکاری به نسل‌های آینده یکی از نیاز‌های امروز و فردای جامعه و بسیار حائز اهمیت است.

برابر تصویب «شورای عالی نشان‌ها» در ارتش، به‌پاس ایثار و شجاعت مثال زدنی شهید علی لندی نوجوان ۱۵ ساله ایذه‌ای در نجات دو بانوی گرفتار در آتش، در تاریخ ۴ مهرماه سال جاری نشان فداکاری ارتش بصورت افتخاری به این نوجوان فداکار تعلق گرفته بود که در این مراسم به خانواده آن شهید عزیز اعطا شد.

نشان فداکاری که اعطایی مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) به ارتش جمهوری اسلامی ایران است، نماد ایثار و از خودگذشتگی دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه افسری امام علی (ع) ارتش است که در راه پاسداری از استقلال و تمامیت ارضی کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران مردانه ایستاده و دفاع کرده‌اند.

شهید علی لَندی نوجوان ۱۵ ساله ایذه‌ای روز ۱۸ شهریورماه پس از وقوع آتش سوزی در خانه همسایه، با فداکاری تمام دو بانوی میانسال گرفتار در آتش را نجات داد و خود دچار ۹۱ درصد سوختگی شد و بر اثر شدت جراحات وارده روز جمعه ۲ مهرماه جان به جان آفرین تسلیم کرد.

منبع: میزان

366320